tisdag 13 september 2011

Inget att göra, bara att kämpa på...

Jag är trött, jag känner mig sjuk, jag mår inte på topp, men det är bara att stå ut. Inom de senaste 2 veckorna har jag haft två allergiska reaktioner, som krävt hjälp av sjukvården, ett präktigt ryggskott och nu känner jag mig influensa-sjuk. Det är bara inte kul, när jag vill vara frisk och jobba och återgå till mina rutiner. Och jag måste jobba, jag har varit på planeringsdag och nu är det de andras tur och någon måste sköta "butiken", vilket blir jag.
Men du som hade så lång semester då? Visst...men jag mår faktisk bäst när allt rullar på som vanligt. Mina "stressmönster" håller sig på mattan, när allt är som vanligt och det är vardag och inte för mycket bokat i almanackan. Pratade med en likasinnad igår om den där stressen, att vi mest i världen bara ville ha tyst och återgå till vardagen, att vi fick svårt att höra vad folk sa och även förstå vad de sa, när det var mycket ikring oss och även mycket oljud. Det känns som bomull i öronen, som kanske är världens sätt att skydda våra huvuden, vem vet?
Gör jag något i stickväg under tiden, ja men inget avancerad. Jag såg ett tips på danska Webstrik om en halstub, som jag håller på med. Fort går det: 240 m på sticka nr 6, 2r + 2a tills det räcker eller i mitt fall tills garnet tar slut. Det är ett garn köpt på Tradera med direktimport Uruguay, vackert i färgerna och ojämnt spunnit Det kommer att bli fint nu när hösten är i antågande. Det blåser och regnar och löven yr runt knuten, men det är inte kallt, +16 på kvällen ska man inte klaga på.

7 kommentarer:

Rosenvante sa...

Det är många som går runt o känner så där nu. Själv gör jag det också, är orolig eftersom jag ska till Stockholm o träffa barnbarn i helgen och då vill man ju vara pigg. Men man får ta en dag i taget helt enkelt.

Susilull sa...

Tråkigt när man inte känner sig ok.
Du får mysa till det i ruskvädret och krya på dej!

Bibbi sa...

Oj... vad tråkigt att du också har åkt på att bli sjuk som så många andra just nu! Men det vore väl bra att ta bara en av de där pinorna...fast vi får ju inte välja förstås!Kanske kan det vara bra att göra undan det då! Krya på dig fort nu!
Kram Bibbi

Helle : sa...

Rigtig god bedring med dig.
Knus
Helle

Handarbete/Pyssel sa...

Trist när man känner sig dassig.
Hoppas det snart vänder för dig!
Sköt om dig!
Kram!

Assi sa...

Hoppas du snart mår bättre!
Assi

ylva sa...

Hej! Gud vad länge sedan jag "trampade" den här stigen i bloggvärlden till dig:) Hoppas att du kryar på dig (ryggskott och allergier ) och att din vardag får en skön lunk med lagom saker att hålla reda på. Känner igen mig i just detta. Alltid så här års när ALLT drar igång får jag en känsla av obehag och att inte räcka till... får jobba med mig själv hela tiden med att intala mig att det är ok att säga nej.

Ha det gott sticka på , det hjälper tycker jag
Ylva