onsdag 30 november 2011

Jag gör ju saker, men...

jag hinner inte skriva här! Jag tror att det är så för många som har en blogg, att i vissa perioder så hinner man bara inte.
Jag själv kommer i alla fall högt upp på prio-listan, familjen hamnar också högt upp, men bloggen och andra aktiviteter hamnar ganska långt ner. Jag måste ha ledigt några eftermiddagar/kväller i veckan plus helgen, och kan jag inte få det, så måste jag byta med andra dagar eller tillfällen, och då finns det saker, som måste stryka på foten, ex. stickcafé, som är så kul eller föreläsningar, som alltid kommer på fel dag.
Det finns ett ord, som jag har börjat gilla, skrota. Det är vad jag ofta gör. Skrota kan också översättas med återhämtning, jag tussar runt och gör absolut ingenting, i alla fall ingenting som jag måste. Om jag känner för det, så kan jag sitta en hel dag framför datorn och bara surfa runt, jag kan sitta i soffan och sticka, jag kan sova både formiddags- och eftermiddagsvila, om jag känner för det och utan att tycka att tiden är spillt.

3 kommentarer:

Handarbete/Pyssel sa...

Härligt att höra att du går runt och "skrotar".
Jag tränar på att bli riktigt bra på att skrota =) Kanske inte världsmästare än, men det känns bra !!
God fortsättning med ditt skrotande!

Carina sa...

Jag vill också ha lite skrottid. Ta väl vara på din.

Annika Christensen sa...

Godkväll
Fastnade för din rubrik Samtal från min trägård. Så vackert och jag förstår precis vad du menar med de orden - tror jag.
Ha en skön kväll
Annika