onsdag 15 februari 2012

Hur lång tid ska det ta att uppdatera en GPS?

I alla fall så kör och kör och kör den, just nu bygger den kartor, kan hända att det är en gammal gps jag har fått, att den måste uppdatera mycket. Plötsligt så pratar den, när jag sitter och skriver. Jag blir helt förskräckt och hoppar på stolen! Men, men ...Mannen säger att det är ok, den behöver även laddas, så låt den vara, så då skriver väl jag under tiden!

Jag har stickat ett par vantar, som jag ska brodera på. egentligen inte meningen att jag skulle sticka vantar, men Dottern och jag hade filmkväll i lördags och något skulle jag sticka. Och det blev garn över, så nu sticker jag på ytterligare ett par, fast lite större till mig. Dessa är vanliga basvantar ifrån "Sticka småvarmt" på sticka nr 3 och i 100% ull superwashed, något ifrån min omöjliga korg. Det stod Almedahls på etiketten.


Lite böcker har jag också köpt. Mönstersticka fick jag inspiration till ifrån Rosenvante, tackar för det, och resten är "fynd" ifrån Tradera. Vi har ingen hund, jag är till och med allergisk, men det är söta små saker, som man kan sticka. Och vävstolen är på vinden, men man vet ju aldrig när den kommer ner igen!

Min kompis A. har fått en blogg, den är på danska, men njut så mycket ni kan av de vackra sakerna hon skapar. Jag är så imponerad.

3 kommentarer:

garnlivet sa...

Vad roligt med nya böcker, det brukar vara högtidsstunder att få bläddra i nya intressanta böcker. För det mesta lånar jag på biblioteket men ibland kan jag unna mej någon som jag får rå om. Lycka!

Mia stickar sa...

Kul med nya böcker och jag önskar jag var bättre på att mönstersticka. ar inte riktigt tålamod till det!

Eva sa...

Va kul att höra ifrån dej :)
Den boken såg intressant ut
Att återanvända gillar jag"klimatsmart",har lite kuddfodral jag tänkte sy av jeans och lite annat oxå.
På stickfronten är det ganska lungt
insperationen har svikit mej,men det kommer väl......