måndag 23 januari 2012

En lång halsduk ska jag ge mig på,

ja det är alltså inte till mig själv utan till en arbetskamrat, som kom med garnet i en påse. Halsduken ser ni på bilden bredvid garnet. Jag har inte stickat så mycket mönster tidigare, mest stickar jag efter mina egna idéer, som jag kan utantill!
Annars håller jag på med några olika saker, som jag inte kaller för UFO'n ännu.....de har inte legat så länge! Dottern skulle få ett par Lovikka-vantar i svart, nästan färdiga, dessutom en mössa, som var något mittemellan en basker och en reggae-mössa, stickat ifrån toppen och ner i strumpgarn. Jag stickar också på en tunn herrmössa i opal, 2 rm och 2 am, intagningar efter 20-25 cm. Denna är nr 3 ifrån samma lite egna mönster.
Under bloggfrånvaron har det blivit en massa sockor, både till "lådan" och till min pappa. "Lådan" är en flyttlåda, som jag har stående för allehanda alster. Mest fylls den på till syauktionen varje år i november, men den kan också gå till vanlig försäljning till förmål for diakoni i kyrkan. Till min mamma virkade jag en längre halsduk i mormorsrutor i Drops Muscat. Färgerna var blå, vinröd, brun, beige och grå och alla med skimret, som Muscatgarnerna har.