måndag 24 november 2008

Billigare vill man ju alltid ha det!

Nu handlar det inte om garn utan om vecko-, månads- eller kvartalsprenumerationer på olika tidningar. Ett litet tips som jag tänkte att andra kunde ha nytta av är att ringa direkt till kundtjänst på den tidning, man vill prenumera på och "förhandla" fram ett bättre pris. Jag gör det varje gång jag får ett inbetalningskort, är en stor fan av olika tidningar ska sägas, och frågar om de inte har ett bättre pris. Det har de i princip nästan alltid, och de låter aldrig svaret dröja heller, så man behöver inte dra sig för det.
Sedan tycker jag att vi som köper tidningar, för de är för det mesta utlästa innan de hinner bli gamla, kan lämna dem vidare till ställen eller personer, som behöver. Jag brukar ta med mina till olika väntrum, som jag besöker eller mitt arbete. Vänner och bekanta får också i bland en påse tidningar med uppmaningen att lämna vidare, så att så många som möjligt kan få nytta av samma tidning.

Hur vore det om man gjorde samma sak med allt man har i stället för att slänga? Jag tänker på kläder, skor, leksaker, videos/dvd, köksgeråd etc. Självklart kan man även sälja för att få in en slant, har själv gjort så, men gör du inte det, så ge bort det i stället för att slänga.

Inga kommentarer: