tisdag 11 november 2008

Köpförbud??!!

Jag tror inte ens att jag kan stava till det ordet!! Men det blev bara ett litet paket... ett litet sjalspaket bestående av en härva mörkröd 1-trådig ull ifrån Kampes och ett litet mörkgråt nystan i samma till kanterna. Det köptes här. Lagom juligt, det fanns mer röda kombinationer också, ja alla färger för den delen, men detta borde man väl klara av till jul? Det värsta blir att virka runt sjalen, virka är inte min grej, men jag får väl försöka mig på det annars får jag hitta ett mönster på en stickat kant i stället. Man blir ju så himla inspirerad av att gå i affären och vara på Stickcafé, det är säkert meningen, men so what..! Det ska bli en rätstickat trekantig sjal i alla fall enligt beskrivningen. Men tanken kommer till mig: är inte alla sjalar trekantiga? Det är de säkert inte, de kanske kan vara avlånga eller fyrkantiga eller ha helt andra former.

Hur som helst så borde det gå fort eftersom sjalen ifrån LienesDesign ovan, som jag började på igår kväll hade rekommenderad sticka nr 6 och jag har tagit nr 8. På den nya röda är det 6-8, så då blir det säkert 10 för mig för att få den tillräckligt luftig. Ovanstående garn är hur läckert som helst (se gärna föregående inlägg för uppgifter), det är otroligt mjukt, lättstickat och färgen är underbar, mörkaste mörkblått och det roliga effektgarnet är väldigt kul att sticka med. Jag har 2 nystan av varje, och det känns som att inget går åt, så det kanske räcker till många fler än bara detta. Till och med Stora Kärleken tyckte att det var ett roligt garn att känna på. Stora dotterns kommentar var enbart: och min halsduk då, när blir den klar typ? Oj, oj den glömde jag bort tänkte jag för mig själv, och Lilla sonen sade: men mamma, jag ville ju ha en Star Wars-tröja, detta är ju flickigt, och den ska vara svart! Så har någon därute en modell på en Star Wars-Tröja, så skicka gärna en länk, så får jag väl göra något "nyttigt", innan jag fortsätter med alla min drömsjalar! En halsduk till Stora Dottern? Kanske jag ska lämna tillbaks projektet till henne, hon kan faktisk sticka själv har jag upptäckt, det kan bli en liten vila för henne istället för allt Sms, MSN, Bdb(bilddagboken) och vad de annars håller på med. Även barn kan behöva lite yoga för hjärnen = stickning.............................

Inga kommentarer: