söndag 20 november 2011

Bara att boka av om man kan!

Det löser sig, har jag fått lära mig, ännu en gång, ta det lugnt, boka av, vila och få mera sömn. Vissa saker går ju så klart inte att boka av, men mycket. Sedan får jag börja delegere bort igen. Det är underligt det där med stress, hur snabbt man faller tillbaka i gamla mönster, tar på sig saker. Det som är positivt är att jag nu ser mönstren, ibland vill jag inte det och kör på, får huvudvärk, måste lägga mig helt en dag. Funderar på om det var värt det? Kommer fram till att det var det inte, men man triller ju dit ändå i alla fall efter ett tag.

Kan man kalla sig för återfallsförbrytare i stress vid dessa tillfällen? Jag har hört om många, som triller dit igen, blir sjuka en gång till och ännu en gång ibland. Det vil inte jag, jag vill fortsätta i riktningen mot att kunna hantera mitt liv och dess vedermöder på ett ostressat sätt.
På fredag kväll är det auktion i syföreningen, så jag måste fästa en massa tråder innan dess på sockor, som ska säljas till förmån för behövande. Jag har även lovat att lämna sockor på en annan auktion till den 6/12, så det finns att göra, men det är roliga sysslor. Annars håller jag på med flera par sockor, en sjal och ett par lovikka vantar, får se var det hamnar till slut. Vantarna går nog till Dottern, som även tycker att hon behöver ännu en halstub innan vintern kommer.

1 kommentar:

Bibbi sa...

Se bara på vad du har på gång när det gäller stickning och annat "roligt"... lägg ner en del av dessa projekt!! Du behöver inte göra såå många saker samtidigt... även det "roliga" blir till stress om det blir för mycket. Försök att gör EN sak åt gången. Det har jag fått lära mig att göra... i annat fall blir det kortslutning i hjärnan och inget blir klart! Har vi en gång stressat sönder oss så får vi aldrig tillbaka stresståligheten. Det är 11 år sen det hände mig och jag är fortfarande inte läkt och vet nu att jag aldrig kommer att bli det heller. Men man kan lära sig leva med det! Så ge inte upp hoppet utan försök att leva MED det!
Massor av goda stärkande tankar skickar jag dig!
Kram