tisdag 24 januari 2012

Ännu en lista!

Den här fann jag hos Ruta Ett och blev utmanad.

Vad gjorde du för tio år sedan?

Då var jag på jakt efter jobb efter en tid av mammaledighet och plugg. Jag fick det jobb, som jag var som klippt och skuren för, men som tyvärr också i kombination med otydlig arbetsmiljö och evig kamp med FK, skola etc när man har barn med särskilda behov gjorde att jag gick in i väggen 5 år senare

Vad gjorde du för 1 år sedan?

Då var jag både förbannad och lycklig över samma sak! Förbannad över FK och arbetsförmedlingen att de utförsäkrade mig och erbjöd mig världens sämsta kurs, som jag vägrade gå. Lycklig över att jag vågade säga ifrån och att jag är i en sådan ekonomisk sits att jag klarar mig ändå trots att jag inte kunde gå upp på min fulla arbetstid

Fem snacks du gillar?

Jordnötsringar
Nötter alla det sorter
Frukt om någon annan gjort i ordning
Ljus choklad gärna med nötter
Vinegum

Fem sånger du kan texten till?

inga, men jag gillar musik, både nytt och gammalt

Fem saker du skulle göra om du blev mångmiljonär.

Köpa ett missionshus eller en kyrka långt ut på landet och rusta upp
Åka oftare till värmen
Köpa en husbil och åka överallt
Köpa båt och kajak och lära mig det
Vara mycket generös mot projekt som jag tror på

Fem dåliga vanor ...

Kontrollfreak
Städoman
Tvättoman
Sitta och bli sittande.....
Den 5. har jag ingen aning om, men andra vet säkert

Fem saker du gillar att göra ...

Prata
Träffa nya människor
Handarbeta
Baka
Vara i trädgården

Fem saker du inte skulle klä dig i eller köpa ...

Gult
Alldeles för mycket smink
Acryl
Färger som inte passar i hop
Sedan vet jag inget mer på så här kort tid!


Fem favoritleksaker...

Alla mina sysaker
Mina växter ute och inne
Mina städattiraljer
Min bil
Min soffa, som jag både sitter i när jag sticker och när jag vilar

Fem personer jag vill se göra den utmaningen ...

Den som vill får göra den.....

2 kommentarer:

Ruta Ett sa...

Så roligt att få veta lite mer om dig!

Handarbete/Pyssel sa...

Hej!
Kikar mest bara in för att säga HEJ! =)
God fortsättning!
Kram!