måndag 27 februari 2012

Semester!

I alla fall i tre dagar, vilket ska bli skönt. Jag har inget planerad, Dottern har önskat att komma i väg och shoppa, är kanske inte Sonens favvo-sysselsättning, men han brukar hänga på ändå.

Jag var inte i väg på Syfestivalen förförra helgen. Vill jag handla så är allt ju inte mer än ett knapptryck bort på datorn, så det går ingen nöd på mig. Just nu stickas det mest, fast jag är inte riktigt nöjd med det, en sjal av restgarner, får inte riktigt till det, så möjligen repar jag upp det igen. Det är i mosstickning, ganska kul. Jag har olika färger, men funderar på om det inte skulle vara snyggare om jag gjorde det i dominostickning istället, just nu blir det bara ränder, vilket ser lite tråkigt ut.

Annars har jag tittat lite på YouTube på Missouriquiltco.com och deras många instruerande filmer kring olika lapptäckstekniker. Mest för att bli inspirerad, så jag kanske börjar på mitt lager av tyger någon gång. Jag vill gärna sy, men det är mycket lättare att sticka. En stickning kan du alltid ta med överallt, sitta i samtal och sticka samt på jobbet på rasterna. Att sy kräver mera utrymme samt maskin, så det får man planera för, rätta mig om jag har fel.

Idag skiner solen, det var -5 sist jag tittade och innergården har ingen snö kvar, så snart börjar ett annat liv, trädgårdslivet!

5 kommentarer:

Unknown sa...

Dejligt med ferie !
Jeg har selv ferie og nyder det :-)
Hvis du vælger at sy over pap, så kan du jo have din patchwork med over alt :-)

Astrid sa...

Semester är bra!
Här: www.symaskinswebbshoppen.se
hittade jag min provdocka.
Jag tycker likadant om att sy, att det krävs tid och planering. När man väl är igång är det kul.

Bonsai-Anna sa...

Så roligt att höra av dig!
Jag stickar också hellre än syr, men mest blir det ju virkning förstås.
Vi har haft solsken och töväder idag (plus 8 grader!) så vägarna blev bara på vissa ställen och våran farstubro blev också helt ren och torr!

Äppelblom sa...

Lämnar ett litet avtryck efter mig, så att du ser att jag tittat in hos dig.
Ha en trevlig helg!

Eva sa...

Hej! Hittade in här av en slump, och förstår att du är dansk men bor i Sverige. Själv är jag svensk, bor i Danmark sen många år, och bloggar på www.swedanes.blogspot.com.
Kul att se din fina blog - du är välkommen på min!
Mvh Eva