måndag 6 december 2010

Det händer en del, men inte mycket handarbete!

Så är det, ingen tid att skriva, ingen tid att vila (i vaket tillstånd alltså), ingen tid att handarbeta. Det känns som om man bara sover, jobbar och gör det som måste göras hemma. Ibland är det som måste göras inte solklara favoriter, jag försöker skära bort, om jag sparar det till en annan gång så kanske jag upptäcker, att det inte var så viktigt att göra. Är det att lura sig själv?

Jag har ökat på med en timme per dag på min arbetstid, det är positivt, men det kräver en hel del av mig mest mentalt. Jag är inte fysiskt trött utan huvudet är slut, svårt att tänka, hör fel, skriver fel och läser fel. Men jag vet ju att det ändrar sig om ett tag, hur länge kan jag inte säga, men det blir bättre.

Mitt förhållande till Försäkringskassan har tagit en ny vändning. Jag kommer att utförsäkras till årsskiftet, så FK har erbjudit, vilket de gör med alla i min situation, en introkurs hos arbetsförmedlingen. Jag har varit där, det var väldigt underligt. Nu ska jag i alla fall tänka över, om jag kommer att ta emot erbjudandet om arbetslivsintroduktion under 3 månader = a-kassa på samma nivå som sjukersättning. Jag har ju en 100% tjänst på mitt arbete, har blivit omplacerad etc. och så tycker FK och arbetsförmedlingen att de ska hjälpa mig att hitta nya mål....!

Det är svårt att veta vad det egentligen ska leda till eftersom jag har min tjänst. Jag blev inte klokare av samtalet med en arbetsförmedlare, som bara ville hjälpa mig, men till vad...? Jag har ju min tjänst i botten, och jag blir inte mindre sjuk bara för att vi passerar årsskiftet 2010/2011. Jag tror inte heller att det går fortare att öka på min tid bara för att jag träffar en ny uppsättning av psykolog, sjukgymnast(?!), socialkonsult(??) och arbetsterapeutarbetsförmedlingen. Men jag är ju en hövlig och plikttrogen person, så jag traskar väl dit, om inte de får för sig, att jag ska göra det på min arbetstid, för då säger min chef säkert nej.

Stickar jag inte alls? Väldigt lite, jag har ett par sockor med lite flätor, som jag stickar på ibland. Det fattas väl en halv socka, men det går långsamt. Jag tvättar en massa tyger, som jag har fått, ska stryka dem sedan och sortera i lådor efter färg. Jag får lite idéer till vad jag kan göra av dem, men just nu stannar det nog vid det. Det är bara att acceptera att tiden inte räcker till, men det gör den nog snart igen!

8 kommentarer:

Lavendel sa...

Ja,, det håber jeg for dig - det er lang tid, du har kæmpet!!! knus og prøv at finde stille nydestunder!

Rosenvante sa...

Jaha, då är det dags för nästa dust nu då.

Janne i Fagerlia sa...

Tusen takk for trivelig hilsen fra deg. Håper det ordner seg med din arbeidssituasjon.

StrandviksVillan sa...

Ja, sådär är det ibland... Tiden kan inte räcka till allt, särskilt när man inte känner sig i skick heller. Huvudsaken att man orkar hålla humöret uppe :)

Hoppas det ordnar sig med ditt jobb och det är ju jättebra att du har möjligheten att välja själv hur mycket du jobbar.

Sköt om dig!
A-C

Eva sa...

Hoppas att alt ordnar sej för dej,FK är ett "företag" för sej.
men det viktiga är att du lyssnar på din kropp och alla varningsklockor som ringer.

Tack för komentaren hos mej,värmen höll vi genom att röra på oss hela tiden,och turas om med att gån innomhus i värmen,mest för att hålla fötterna vid liv...

Krya på dej Kramar från Jämtland!

Handarbete/Pyssel sa...

När jag läste din kommentar hos mig så tänkte jag erbjuda dig att köpa broderier av mig, beroende på vad du är ute efter för sort.
Men så läser jag ditt blogginlägg och då känns det lite konstigt att erbjuda det här, när du nyss skrivit att handarbete inte hinns med... ;)

Jag har alltså en del påbörjade broderier liggandes, som kommit med i olika lådor när min sambo varit på auktion.
Jag kollar igenom vad jag har och lägger upp dem på min blogg. Du får hojta till om det är något du är intresserad av, annars försöker jag sälja det till andra, via bloggen.

Jag har sålt en del saker via Tradera, men får man typ 9 kr för en pryl och 3,68 går åt i avgifter, så kan man lika gärna lägga ut dem för tex 10 kr via egen blogg och tjäna hela summan...!

Ta väl hand om dig!
Kram!

Pärlmudden sa...

Tack för din kommentar om mina vantar! Här kommer en länk till mönstret. De var jättekul att göra. http://www.straw.com/cpy/patterns2/accessories/MMochi-SpringyRingMittens.html
Lycka till med FK
KRAM

Anette sa...

Konstigt nog går tiden minst lika fort hos mej, och jag är ju hemma på heltid. Vissa dagar "hinner" jag inte ens få på mej kläderna:)