måndag 26 september 2011

Långt emellan inläggen!

Men det kan inte vara annorlunda just nu. Är fortfarande sjuk i någon infektion, har varit sjuk i en vecka, men som den trogna medarbetaren man är så går man till jobbet i alla fall. Hur friskt är det egentligen?

Skulle ha träffat doktorn i fredags på en sedan ett tag bokat tid, men doktorn var sjuk! Det fanns en liten äldre tant i korridoren på vårdcentralen, som sa att doktorn får väl inte vara sjuk, vad ska vi göra då? Ja, vi kan boka en ny tid sa damen i receptionen, så det fick vi göra, men först om ytterligare några veckor. Men så hinner jag ju tänka över, vad jag ska säga till den där doktorn ordentligt, kanske blir det ett bättre besök att det jag skulle ha haft i fredags morse, vem vet?

Men jag är ju inte bara sjuk, jag hinner även med lite däremellan, som att sticka en jätte mormorsruta till en poncho, sticka sockor, fast mest på jobbrasten och så har jag bakat lite. Näe den som känner mig vet ju att det aldrig blir bakat lite, utan det blir dubbelt av allt och när man ändå håller på kan man ju likaväl ta flera sorter! Så nu blev det kanelbullar, kardemummabullar, 4 limpor med grahamsmjöl och 12 muffins. Kul var det i alla fall och nu finns det lite i frysen.

Idag är det stickcafé på Tovikka, få se om jag orkar gå dit, snuvan och hostan satte ju stopp föra veckan.

Inga kommentarer: