lördag 21 november 2009

Nöff-nöff sjukan!

Ingen aning om det är den, men sjuk är jag med hosta, känns som det kommer ända nerifrån fötterna och drar runt om hela kroppen innan man orkar hosta, frossa, värk i kroppen och huvudvärk, men Alvedon hjälper på en hel del. Men tar man något sådant känner man sig som i klimakteriet, svettig och varm, men det är ju mitt i eländet ett I-lands problem.

Jag har inte lust med något och ingen längre tid åt gången heller. Brukar inte ligga i soffan, men har faktiskt gjort det en hel del, så Stora Dottern får härbargera någon annanstans och titta på sina amerikanska serier, TV 4 fakta eller läsa sina Twilightböcker. Men något har jag gjort, rätstickar och virkar fastmaskor. Det är precis vad man orkar med så där i bland. Har hittat Norogarn, bandgarn, effektgarn, ull/mohair och annat rest i skåpet, som blir någon form för sjal eller cape, tror snart att jag är färdig. Denna orkar jag inte göra så stor, så den kommer inte att passa mig, men jag har provat den på Stora Dottern, där den ser fin ut. Jag har en del av bandgarnet kvar, som jag tänkte sätta en bit av i varje sida, så kunde man knyta ihop den fram. En nöff-nöff cape!

19 kommentarer:

Karin sa...

Riktigt fin blev den och härliga färger! Dessa sjalar/cape behövs i dessa tider av influensor och kyla! Ta vara och krya på dig :-)

Strikkeheksen sa...

Det er da godt gået, at du overhovedet orker, når du har det sådan :-) Den er blevet rigtig fin - retstrikning og fastmasker giver sådan et mere råt udtryk og det er flot :-)

Rigtig god bedring :-)

Karin Berg sa...

Usch då. ta och krya på dig nu. Och sjalen är jättefin.

Madame sa...

Øv, rigtig god bedring - jeg håber du hurtigt får det bedre! Men det er flot, at du orker at strikke, når du er syg.

Rosenvante sa...

Vet inte riktigt hur det är men när min dotter i England var sjuk sa de på sjukhuset där att om man åt febernedsättande och det gjorde verkan var det inte svininfluensan. Tycker man får så mycket olika bud hela tiden om den där influensan.
Sjalen har du verkligen gjort i härliga färger.
Hoppas du kryar på dig snart igen.

Karin sa...

Ja nog låter det som nöff-nöff för din del. Hade själv samma och man orkar inte mkt då! Jättefin sjal, påminner om den jag ljust gjorde men annan färg. Inte heller så stor vilket var vad jag ville ha. Det där med bandgarn för knytning lät jättebra!

Karin sa...

Oj glömde ju säga krya på dig!

nynne sa...

rigtig god bedring.
Smukke farver datterens sjal haret må lige passe ind i twilight universet

Mette Lykke sa...

Jeg håber du hurtigt bliver rask igen..
Fint lille sjal ..

Assi sa...

Krya på dig!!
Assi

Kludemutter sa...

Krydser finger for du snart er på dupperne igen.
Flot sygestrik du har strikket ;)

YT

Helle : sa...

Uha rigtig god bedring, håber at du snart er oven på igen. Dejligt med et rustikt sjal, og skønne farver mon du har set Kaffe Fassett ?

SF sa...

Krya på dig!

Jeannette Mariae sa...

God bedringshilsner fra engens land, kære du ;-)

Unknown sa...

Rigtig god bedring :-)

Lona sa...

Rigtig god bedring.....fint sjal, delige efterårsfarver!

Gitte sa...

Skønt sjal i skønne farver.

Rigtig god bedring. Lyder til du trænger.....

Kristina sa...

Oh, du är den första jag hör, efter mitt ena barnbarn, som har svininfluensa (ev. jo, jag vet!) Hoppas på snar bättring och kul med alla nya garner.
Ha det bra!/Kristina

May Anna sa...

Stakkelt dig. Jeg ønsker dig rigtig god bedring. fint, at du kan nørkle lidt