fredag 26 februari 2010

Känner för att skrota något..............

Hur som helst så kom beslutet i dag ifrån FK att de avslår min ansökan om 50% sjukersättning (Da: tidsbegränset invalidepension), men beviljar mig 25% i samma veva. Det har att göra med mina barn med särskilda behov. Vad ska jag säga? Att det är helt orimligt, att de har fått något om bakfoten, att de tolkar lagen som F.. tolkar B....., att någon handläggare har fått en press på sig uppifrån att köra en viss linje........

Jag vet inte, det spelar på något vis ingen roll. Jag har min linje klar: lyfta luren och ringa till juristen på det handikappförbund, som barnen tillhör, skanna in beslutet och maila det till samma. Jag hoppas, att han fortfarande tycker, att det är värd att överklaga, att vi på något vis måste visa FK, att de drar helt fel slutsatser, att vi kan få ett prejudikat över hur man ska döma i framtiden.

Och så var det ju detta med att skrota..........där har jag nog också min linje klar och val är det ju till hösten!

9 kommentarer:

Nette sa...

Ok, jeg ved godt, mit svenske ikke er helt godt, men hvad er det du har søgt?
"Sjukersättning", hvad betyder det? :-)

Rosenvante sa...

Ja, jisses va ska man säga. Hoppas du får hjälp och att ni lyckas få till ett prejudikat för framtiden.
Kram

Call design sa...

Tänker på dig Många lycka till hälsningar!

Eva i Halmstad sa...

Tänkte på dej
Blir så trött på allt krångel.
Tänker göra som du till hösten
Må så gott de går.
Eva.

Nette sa...

Åh, så forstår jeg bedre. Tak for forklaringen. :-)

Det var da ellers en smart måde at gøre det på. Jeg kan ikke helt lide den danske måde, hvor man let får fuld pension for evigt.
Det er så synd, når man ser folk der egentligt godt kunne arbejde sig op, men som ikke har fået de rigtige rammer for det, og derfor har tilpasset sig pensionistlivet i en tidlig alder.

Men ærgerligt er det, at du ikke kan få det, du mener, at have brug for. Nogle gange er det godt, der er nogen til at holde en ved ilden, andre gange, så har man altså bare brug for at få lidt fred!
Håber på det bedste.

Lavendel sa...

Træls, ja rigtig træls, at det skal være så bøvlet for dig!! Håber det ordner sig. kram

Carina sa...

Jasså, nu har även du drabbats av Fk. Ja, inte för att det är någon tröst men du är ju bara en i mängden. Det är ju så här man behandlar människor i vårt land numera. Tyvärr är jag ganska pessimistisk vad gäller folk i allmänhet. Dom har så väldigt kort minne så jag undrar om det ens räcker till september. Jag vet vad jag ska göra då och det gläder mig att du också vet det.

Karin sa...

PS! Du har fått en Award av mig.

Madame sa...

Det er hårdt, men jeg håber, der kan findes en løsning for dig, som du vil være glad for. Varme klem til dig!