lördag 6 februari 2010

Lite bud om vår!

Runt nollan är det, kanske i bland -2, men hur som helst, så tyckte jag att det fattades blommor i huset. Här ser ni en av skapelserna. En kruka ifrån Blomsterlandet och två mini-orkidéer, jag blir glad varje gång jag ska upp på övervåningen, eftersom jag ser den, når jag går upp för trappan.

Och tack för alla era kommentarer kring Lilla Sonen. Det värmer och ger mig idéer om hur jag ska agera. Jag ska prata med den nya rektorn på skolan, så snart jag har någon ork. Det handlar ju inte bara om mobbingen, fast det är det som gör mig mest ledsen, det handlar även om resurser i klassrummet för Lilla Sonen. Min ork ligger på ett mycket litet gömd ställe nu för tiden. Jag väntar på ett omplaceringsbeslut, tiden löper ut nästa vecka. Jag har inte fått veta något ännu, vilket jag tolkar, som att jag måste försöka hitta något själv. Jag har tittat och ska söka lite andra arbeten, som finns här i Lilla Staden. Jag har även varit och pratat med en studievägledare, och där fick jag lite idéer om framtiden, lite grann en plan B eller C.

Och Stora Kärleken arbetar otroligt mycket just nu eller egentligen sedan i i somras, vilket innebär att jag får ta ett ännu större ansvar här hemma. Så blir det, när även han har svårt att säga nej tack till jobb. Helgerna flyger i väg, så det är tur att man mitt i allt kan säga, att nu behöver jag en stickpaus, och då kommer kompisen L. farande. Vi pratar, äter semlor och stickar nästan ingenting, men det lyfter humöret, även om jag glömmer att titta i almanackan och ser att Lilla Sonen ska i väg och träna till en konsert!

9 kommentarer:

Blipp sa...

Vilken vacker kruka! Lycka till med allt, det blir ljusare nu, mer ork o lust.

Lavendel sa...

Det KAN og MÅ da kun gå den rigtigere og lysere vej nu! Så smuk en krukke!

Carina sa...

Vi har precis varit iväg och köpt en orkide just som ska bli en försenad födelsedagspresent till en god vän. Sedan kunde jag inte heller hålla mig utan det blev 2 nya Saint Paulior. Ha en bra helg och kram på dig.

Birthe sa...

Utrolig smuk urtepotte , og hvor vi dog trænger til lysere tider :-)God lørdag

Mia stickar sa...

Orkideer är underbara och ger en sån glädje! Din kruka ser superfin ut!

Sara sa...

Snyggt arrangemang i en underbart fin kruka. Jag älskar orkideer, jag har fönsterna fult med dem här hemma.

Unknown sa...

Blomster gør alting lidt bedre :-)

Strikkeheksen sa...

Ja, man kan da ikke andet end blive i godt humør af den fine krukke - så sart og fin :-)

Jeg synes allerede at der er mange tegn på forår, solsortene slås på foderbrættet, musvitterne pipper på livet løs, lyset er blevet så meget stærkere - dejligt :-)

Anonym sa...

Vilken fin kruka med blommor, de förgyller och man blir glad!

Jag hoppas att du får lite krafter och att det löser sej till det allra bästa för er!

Önskar dej en fin vecka
Kram Maria