lördag 1 maj 2010

I trädgården!

Det händer massor med saker i trädgården, jag tar en timme eller två varje dag och gör något i något hörn. Förr i tiden var det hela dagar av arbete i trädgården, jag var helt slut och egentligen var det inget nöje. Trädgården skulle se vacker ut, det var målet, alltså vacker ut utifrån. Att jag inte hade tid att njuta av den, hoppade jag elegant över.

Nu tar jag hjälp. Stora Kärleken hjälper mig och Lilla Sonen hjälper mig. Sistnämnda bara mot pengar :-)), men så är han också helt barskrapad sedan ett större inköp. Det var hans eget förslag att kunna tjäna lite pengar utöver månadspengen. Men han arbetar bra, titta bara på alla stenar som han har lagt. Och så får vi tillfälle att prata om allt under tiden.

I stenröset rakt fram hade jag tänkt att plantera/så örter, men det blir nog inte så. Örterna ska jag ha på baksidan på terrassen, där vi går ut inifrån köket och där vi grillar. Däremot ska jag kanske ha lite grönsaker och blommor i röset. Just nu väntar allt inne, helt överväxt och alldeles för kallt för att ta ut. Lite kris är det!

För inte att prata om terrassen, som ser så kal ut! Och där hade vi tänkt ha konfirmation om 3 veckor, men det ordnar sig nog. Planer finns, det ska bara i verket, vädret är inte precis med oss. I dag ska trallen tvättas, sedan torkas och oljas in. Då kan vi få ner alla möbler och grillen ifrån vinden och fram med allt lull-lull som Stora Kärleken benämnar alla mina småbord och levande ljus etc.

1 kommentar:

Tigris Predikantan sa...

Ja, här "köper" jag också hjälp av tonåring som behöver pengar till sin semester ... bra när man själv inte kan göra så mycket just nu! *ler*