fredag 28 maj 2010

Länge sedan.....

Men vi har milt talat haft att stå i! En konfirmation för Stora Dottern hade vi i söndags sådär lite Danish/Swedish style och alla förberedelser både inne och ute. Tackar mina föräldrar så mycket som hjälpte oss med allt under dessa intensiva dagar både ute och inne!

Vi hade räknat med att kunna sitta ute, vädret hade varit underbart i 8 dagar innan med 20-25 grader och strålande sol, men söndag morgon vaknade vi upp till regn. Redan innan persiennerna åkte upp, anade jag att vädret inte var som dagen innan. Så det blev krismöte, hämtning av fler innestolar på Stora Kärlekens jobb, utbärning av möbler, dukning i det tomma vardagsrummet förutom allt annat som skulle fixas en sådan dag. Vi fick plats med alla och åt en fin buffé lagat delvis av min kära mamma och jag samt ICA affären och uppdukad av min stickkompis A. som var i köket under dagen.



Det blev en fin dag, Stora Dottern var nöjd och vi var trötta! Som tur var hjälpte min släkt oss med att göra slut på alla rester under söndagskvällen och under måndagen, vilket innebar tom kyl och frys. Det kändes väldigt skönt att inte behöva dra samma mat in och ut ur kylen i flera dagar ungefär som till jul.

1 kommentar:

Tigris Predikantan sa...

Skönt att ha släkt som kan hjälpa till! Och vill *ler*!