fredag 28 maj 2010

Vårt nya staket...

är inte helt färdigt....... 36 meter är målat och uppsatt av min kära pappa och Stora Kärleken. Det betyder enligt min pappas noggranna uträkningar att det fattas lite mera än 32 meter, som Stora Kärleken får ge sig på ensam.

Det tar sin tid att måla, som faktisk är den värsta biten, flera hundra staketpinnar och därtill reglar. Allt ska grundoljas och målas minst två gånger på alla sidor. Och sedan målas det över alla spikhuvuden så de inte rostar.
Staketmönstret är ganska enkelt: en smal och en bred om vartannat. Sedan har det kommit till en ny pergola över entrén till tomten, den andre kändes så ranglig och hade en grind. Den är dock inte helt färdig. Vi ska ha något på tvärs av de regler som ligger där nu, men vet inte riktigt vad. Det ska även finnas något att klättra på vid varje stolpe för mina rosor och klematis.

4 kommentarer:

Mia stickar sa...

Det ser ut att bli fint!

ylva sa...

Åhh vilka fina bilder! Jag älskar min löjtnanshjärtan. Vilken otur med vädret, själv så hade vi det finaste väder man kan tänka sig....
Men det blev säkert bra innomhus oxå !

Undrade just vart du tagit vägen:-)


/Y.

Rosenvante sa...

Vilken otur ni hade med vädret, tur ni fick plats inne.
Vilket hästjobb ni gjort i trädgården, verkligen imponerande.

Helle : sa...

Sikke fine billeder du har lagt ind på din blog.

Dejligt at det gik godt med konfirmationen.