fredag 5 november 2010

Datorns tid är till ända eller om man får ett olivträd att överleva inomhus.....!

Ja, överskriften kan i princip vara vad som helst eftersom livet bjuder på vad som helst nu för tiden. Det är också orsaken till att jag inte har skrivit något på ett tag. Jag eller vi har akut fått rycka ut eller in för att ordna upp saker antingen det gäller en dator som jag måste erkänna snart har gjort sitt, funderingar på om olivträdet har frusit eller kanske livar upp om det står inne, saker kring barnen, min egen trötthet, bara en sådan sak som middag, läger för barnen och mitt i allt har vi varit på hotell! För gjorde vi det inte nu så kanske det skulle dröja ett år tills nästa tillfälle! Det var väldigt skönt, lugn frukost och en himla massa shopping i övrigt.


Hur som helst så har min dator nästan gett upp. Den hålls bara vid liv genom att kasta bort saker hela tiden, så allt är sparat på en extern hårddisk, men det hjälper ju inte i längden. Den är 9-10 år, jag tycker väldigt mycket om den, så jag har svårt att skiljas dvs. åka till affären och köpa en ny. Jag vill inte ha en ny, jag vill att denna ska fungera så som den alltid har gjort, jag orkar inte med beslutet att tänka ut, vad jag ska ha eftersom jag måste ha både dator, nätverksskrivare och en router så alla kan komma åt allt. Jag är ju nöjd som det är, bortsett från att datorn inte fungerar som den ska!!!! Kom med ett bra förslag så köper jag det direkt utan tvekan.


I går var Sonen och jag i trädgården. Det var kanske under protest ifrån hans sida, men frisk luft måste man ha på höstlovet, och han är väldans bra på att gräva upp buskar och klippa ner växter eller "knipsa" som han säger. Så vi jobbade tills det var helt mörkt ute. Hade helt glömt att jag gick runt så i trädgården förr i tiden och donade när det hade blivit mörkt. Ja, förr i tiden var det antingen väldigt tidigt, när alla sov eller väldigt sent i skymningen. Det var alltid så tyst ute då, och det är det faktiskt fortfarande, tyst alltså. Kanske man skulle ta upp det igen?


Bokbeståndet har utökats i veckan. Har varit runt och tittat och inspirerats av era köp, så dessa hittas nu hemma i min hylla. Det ska bli spännande att försöka sig på något av det så småningom.
I morgon blir det Syfestivalen med L-E. Det ska bli workshops, avslappning, titta på nyheter, handla och prata. Skönt med en helt ledig dag utan måsten!

Inga kommentarer: