tisdag 28 juni 2011

Konsten att balansera!

Ja, det får mig att tänka på en elefant på lina, men handlar mera om att jag faktisk själv ska vara på rätt sida eller på ovansidan linan och inte ligga på golvet och sprattla.
I går fick jag gå till akuten mitt i arbetet och kolla mitt hjärta och mig själv, jag mådde dåligt, hade tryck över bröstet. Detta är inga problem, som jag har haft tidigare utan det började i lördags, men då hade jag inte tid att lyssna på det, vilket är typiskt för hur vi ex-utbrända tänker. Det återkom alltså igår och då ville jag inte heller gå till akuten, men arbetskollegor tyckte att jag skulle gå.
Jag blev kollat och det fanns inget fel på hjärtat, vilken lättnad, och det hade inte varit något heller, men jag fick besked att gå till min husläkare inom någon månad för koll plus att jag skulle göra ett arbets-ekg.
Men det är en tankeställare för min stress, vilket jag tror ställde till det. Jag är inte frisk bara för att jag inte längere går i samtalsterapi, jag är inte frisk bara för att jag är utförsäkrad och jag är inte heller frisk bara för att jag jobbar. Det är det vanliga livet, som ibland skruvas upp i varv och där jag inte hänger med.

1 kommentar:

garnlivet sa...

Vad bra att du gick och kollade upp dina symtom för det hade ju kunnat vara allvar. Kanske var det en nyttig tankeställare... för jag vet ju hur lätt det är att tro att man är frisk bara för att man inte är akut utbränd/utmattad.