torsdag 2 juni 2011

Så var det gjort!

Mycket har strykits ifrån min to-do-lista senaste tiden, det känns skönt, men någon egen tid eller tid för återhämtning kan jag inte säga att jag haft. Vi pratade om det på jobbet igår eftersom det är två ord, som ofta används av terapeuter idag. Det kan lätt bli en konflikt när göromål pockar på uppmärksamhet och man samtidigt vet att man behöver tid för sig själv för att inte trilla in i den där väggen igen. Man har "blivit klokare", känner igen sina mönster och jag tycker ofta att jag frågar mig själv om det verkligen är så väldigt viktigt just nu. Allt som oftast är svaret nej och då får det vara, jag låter det ligga.

Men nu var jag tvungen att betala räkningen ifrån Ikea här på morgonen, men så var det gjort och vi kan tryggt vänta på köket som ska komma nästa vecka. Det har varit väldigt mycket tittande, tyckande och funderande kring kakel, golvmaterial, vitvaror, tapet eller inte tapet på väggarna, när ska vi börja riva, vart ska vi ha kök under tiden, hur mycket behöver man egentligen varje dag av porslin, hur mycket mat kan man fixa på grillen och vad behöver vi kokplatta till. Nu är det lite helgdagar, både Mannen och jag har tagit semester på klämdagen, så vi får 5 dagar hemma. Vi hade lite tankar om att redan nu börja måla fönstren i köket, eftersom det lovas fint väder, så de kan stå öppna och torka. Vi har 3-glas, så det är många sidor att måla. Vi har redan packat en stor del av allt Tupperware i flyttkassor, men det är mycket kvar! Undra om allt får plats i det nya?

En annan sak ifrån listan är den nästan nya bilen, som har kommit hem, faktisk redan förra veckan. Vi har inte hunnit åka i den allihopa samtidigt, så eldprovet blir till Bornholm, som står på tur snart. Vi har också sålt den gamla bilen utan att göra mycket för det, tack snälla L. som tyckte att dottern behövde en bil, så nu slipper den stå på vår gästparkering.

I trädgården går det lite på sparlåga, jag gör lite här och lite där. Jag har flyttat växter här i veckan, men blev förskräckligt myggbiten, fast jag använde medel emot. Jag har fått äta extra allergimedicin och använda cortison för att stå ut. Mannen var ute i går och ta ner alla rabarber, som nu ligger i frysen, även han, som nästan aldrig får några bett, tyckte att myggen var både många och väldigt närgångna. Det som kanske också gör trädgården mindre populär är att vi har fått ett problem, ja vi har ju sett det länge, men vårt projekt ifrån augusti 2009 var inte så smart, som vi trodde. All jord har satt sig, förväntat men inte att det skulle trycka ut staketet, så det inte alls är rakt längre. Vi måste göra något åt det, men vilken lösning vi ska ta till i stället är omdiskuterat. Helt klart är att vi måste ha hjälp av min pappa, som är en mästare på grävjobb. Vi måste bara komma på en lösning som håller...................

Inga kommentarer: