fredag 10 juni 2011

Varmt!

Det är varmt och det är torrt, så jag längtar efter regn! Jag vattnar mina växter i krukorna, men trådgården får klara sig själv. Det kommer säkert åter, annars får jag klippa ner sedan och vänta på ett andra varv.
Jag kan inte sova, när det är varmt, men jag kan inte heller sova, när alla de mina inte är hemma. Mannen är ute på jour med sina lastbilar. Sonen som har första dagen på sommarlovet följde med, alltid kul med stora lastbilar som ska repareras och så får man dricka varm choklad ifrån automaten på pappas jobb! Dottern slutade åk 9 idag, hade avslutningsbal igår kväll med fin klänning och jag fick agera frisör och makeup artist! Jisses, vad lång tid det tar att locka hår! Jag fick locka i många små delar, så det var fullt med korkskruvslockar och sedan spraya underifrån, från sidan och uppifrån. Én helt annan Dotter fick vi, en vuxen Dotter. Hon är i väg i kväll med kompisar för att göra Gröna Lund, men sedan blir det även sommarlov för henne.
Vi vuxna har ännu en arbetsdag, innan vi kan vila ut. Vi börjar med lite semester, Mannen har längre än mig för han ska sätta upp köket som har kommit. 12 minuter tog det för killarna ifrån Ikea att bära in det, tänk om det gick lika fort att få upp......?! Som jag längtar till att få en ny ugn, som kan stängas, en mikro som värmer, en kyl som också kan stängas och lådor istället för skåp, så man ser vad man har och inte bara upptäcker det, när man storstädar. Men först ska vi beställa ........får bli lite senare på semestern, de brukar ju komma ganska fort.
Men nu är det läggdags, snart är det ju morgon igen.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Så er det blevet sommer :-)
Nyt køkken ! Hvor dejligt :-)

Tussegumman sa...

Hej

Nu var det längesedan jag var ute på bloggen men jag känner att jag saknar mina bloggvänner och bloggandet. Det har varit en intensiv tid här med student, födelsedagar omorganisation allt så nu börjar jag väl landa. Önskar dig allt gott min vän Kramar Tussegumman