lördag 18 juni 2011

Nu är vi i gång!

Med köket alltså! Vi har gjort alternativ diskplats i grovköket, frys och kyl samt skafferi är i vardagsrummet. Vi fick rycka in alla fyra och tömma alla skåp igår, sedan satte Mannen och Sonen igång med att riva. De fortsatte idag med andra hälften och jag har sprungit runt och placerat ut saker, som vi måste använda, så vi hittar dem igen. Jag får stå för marktjänsten och Mannen för jobbet med köket utom målningen, som jag brukar vara bäst på.
Barnen åker på sommarläger i morgon, så de får packa idag och jag kollar av att allt är med. De kommer hem till Midsommar och åker i väg nästa helg igen på ett nytt läger, så själva ordningen i huset behöver inte vara så noga under veckorna. Mannen har semester, så köket kan komma upp, och jag jobbar.
För en vecka sedan åkte vi i väg till Bornholm och kom hem i torsdags. Vi hade sol hela veckan och det var härlig avslappning innan all tid går åt till köket. Köket ska vara färdigt om två veckor för då får vi Danmarks-besök, och ska det bli något all-inclusive, så är det bäst att rappa på!

2 kommentarer:

Astrid sa...

Underbart med nytt kök!! Hoppas allt går som tänkt.

Bibbi sa...

Oj...vad roligt med nytt kök! Det är värt att stök när det blir färdigt!!
Ha det gott och vila lite emellanåt!
Kram
Bibbi