onsdag 29 juni 2011

Nu har vi hunnit så långt!

Köket växer fram, ibland blir det fel stomme på fel plats, men vad sjutton, så får Mannen skruva ner det igen och börja om. Vår gamla spis står mitt i allt, den måste vi ha om vi ska koka något, det fungerar ju, känns onödigt att plocka fram kokplattan för dessa veckor. Den står på ett underlag, som man kan flytta med = en plastback för diskmaskin, det där för att kunna se vattenläckage, det glider ju runt av sig självt.
Och i trädgården är det sommar, måste nog snabba på om jag vill ha någon flädersaft i år. Ogräs har vi massor av, har läst att kirskål går lika bra att äta som rucola, och jag älskar ju sistnämnda så varför inte?
Blommor får jag också, kom på att jag inte alls har gödslat i år, och ändå blommar det så mycket och gräset är grönt. Här kommer min Flammentanz som har jag vid carporten på en rosenbåge, den blommar flitigt.Och här kommer snart ännu en pion ifrån de djupa skogarna i Uppland. Jag tror inte att den blommade förra året, så i så fall är detta kanske första året att den blommar och det finns bara en blomma, som jag vaktar den omsorgsfullt!

Inga kommentarer: