torsdag 21 oktober 2010

Hinner jag?

Alltså hinner jag att bli färdig med ett par vantar till Dottern tills på söndag? Hon villa ha något tumvante/lovikkaaktigt till sin nya kappa, och då sa jag, att det kanske jag hinner om det kan stickas på lite större stickor än mina små 2:or. Hittade ett mönster på Drops 121-23 och gick i gång. Garnet köpte jag förra sommaren på en lokal loppis vid mina föräldrars sommarstuga i Danmark för inga pengar alls. Vet inte heller om det är ull, men jag tror det. Det är mörk cerise, ungefär samma färg som fodret på hennes kappa, som i övrigt är svart med små vita prickar och lite halskrås, en riktig kul modell på en kappa.

Så nu får mina egna saker vänta. Vantarna är färdiga, ska bara broderas, mössan är nästan färdig och Citronen ligger där den ligger. I övrigt sa Dottern när vi var på klädinköp i dag, att om jag kunde sticka en kofta, som var mjuk, så ville hon gärna ha en! Så nu får jag leta mönster igen.

5 kommentarer:

Anta sa...

Ja dom kan hitta på projekt de där barnen. Det är lika dant här. Men det är ju såå roligt att dom uppskattar det man gör.

Lona sa...

Jeg hepper på dig ;o)

Rosenvante sa...

Så kul att hon ber dig om att göra grejer till henne, det är bra betyg det.
Håller tummarna för dig

Linn sa...

du är så duktig!

Mia stickar sa...

Kallar barnen måste ju mamman ställa upp! :)