lördag 9 oktober 2010

Och det bara rullar på...

men man hinner inte med allt. Danska gästerna åkte vidare på släktbesök till Bornholm i måndags (mina pappas släkt bor där), och vi fortsatte med våra liv i den takt det nu går: Stickcafé, barnens aktiviteter, funderingar över middagsmat, jympapåsar, sjukstuga för sonen som vältade på cykel och har ett dubbelt så stort knä, diskussioner om läggdags för en tonåring, läxförhör, trädgårdsarbete och funderingar på nytt kök med ritningar "en masse". Det är vårt liv just nu!

Ska förresten gå och testa ett annat jobb en dag nästa vecka, fast inom samma företag där jag är nu. Fick ett erbjudande om att hyras ut av min chef, de behövde min kompetens på ett annat ställe. Jag är stolt över att man tänker på mig, och att de tror att jag klarar av det. Efter att ha varit utbränd och blivit omplacerad har man inte alltid särskilt höga tankar om sin egen förmåga. Självkänslan är ganska så låg. Jag hade funderingar på att öka på med lite, väldigt lite arbetstid, men nu väntar jag och ser om jag tycker om det nya jobbet. Alla nya jobb, detta är en helt ny tjänst, kräver mycket mentalt, så det är nog bäst att hålla sig på mattan och vila övrig tid, i alla fall i början.

Nedan ser ni tyg som jag har fått av L-E. Det är nu tvättat och strykt, har strykt för första gången på mycket länge, så visst har jag fått lite mera energi än tidigare, men vet också av erfarenhet att det kan ta fort slut. Så tillsvidare ligger det där och jag inspireras av bl.a denna blogg Lappeklipp. Hon syr så vackra väskor och små portmonnäer.

8 kommentarer:

Lavendel sa...

Det lyder spændende med det ny job, det er da et klap på skulderen, synes jeg. Held og lykke med det. kærlig hilsen Lavendel

Tigris Predikantan sa...

Måste vara ego-stärkande att få en sådan förfrågan! Lycka till.
:)

Helle : sa...

Lyder super spændende med det nye tilbud om job, spændende hvad du får syet af dit stof.

Handarbete/Pyssel sa...

Önskar dig stort lycka till med nya jobbet!! Hoppas det är något som passar dig!!

Åh! Vilken härlig hög med tyg!
Själv ska jag ta ett ryck med mina tyger. Har en del som inte är tvättade än så det ska jag ta lite pö om pö. Sen hoppas jag på att ha inspiration att göra något av dem =)

Ha en fin helg!

YvvePyvve sa...

Den tyghögen gillar jag :-) Var och köpte två tyger idag fastän jag har fullt med backar under sängen och ... ja ni vet. Nästa vecka skaaaa jag börja sy igen. Det har ju mest varit trädgård annars. Lycka till med nya jobbet och glöm inte att vila och njuta :-)

Rosenvante sa...

Det är bra att du är förståndig och tar det lugnt. Det är lätt att jaga på och hamna i samma fotspår igen. Det var inte lite tyg du fått, det kommer att räcka till väldigt mycket så det är väl bara att välja vart du vill börja och ta det i sakta mak.

YvvePyvve sa...

Felet hos mig var nog inte att jag startade fööör många projekt. Utan snarare att jag inte gjorde dem klara. Samtidigt som högarna växte blev det bara så rörigt överallt. Nu har jag tagit mig i kragen och avslutat en massa saker. Vill eller kan jag inte avsluta så ge bort (inte så lätt med en halvmålad vägg men lättare med en vante som i alla fall inte var i min färg:-) Det som är klart ska sen fotas och beundras och visas upp för alla som vill se. Inte bara lägga i en låda och säga Pust! nu var det klart. Då förstår inte hjärnan att du är klar. Ser fram emot att se några avslutade UFOn på din sida. Ha det så gott och Simma Lugnt!

May Anna sa...

Med alt det dejlige stod kommer du ikke til at kede dig.
Pøj-pøj med det nye job. det er et rigtig godt tegn, hvis du kan øge din arbejdstid.
God søndag