fredag 22 oktober 2010

Och plötsligt blev det vitt!

Jag hade i alla fall inte blivit varnad tyckte jag själv, kanske för att jag inte är så noga med vädret på TV, och min bil hade fortfarande sommardäck, så det var lite snitsigt att köra, men det gick hyfsat! Dagens goda gärning hann jag också med, när jag puttade en tung bil, fast det gav inget resultat och ägaren lämnade den mitt på parkeringen, arg som ett bi! Det var mysigt att vara på jobbet och titta ut genom vårt lilla fönster på snön som yrde. Plötsligt kom det stora sjok av snö vräkandes ner, och vi förstod ingenting, tills jag plötslig kom på det: De sopar helikoptarplattan som finns några våningar över oss i huset! Hem kom jag också igen väldigt försiktigt åkandes runt matvaruaffären.

Nu är det inte tid för trädgården i blötsnön utan det blir stickningen istället, som får uppmärksamheten. Och de mörkt cerise vantar har blivit utbytta mot naturvita. Det färgade garnet stack, tyckte Dottern, så då fick vi gå och byta på lagret. Nu stickar jag på de vita i stället. Kanske jag skulle titta på Idol när Minnah fick vara med igen?

4 kommentarer:

Linn sa...

till och börja med vill jag säga JIPPI för att det kommit snö! jag är så glad även fast jag måste halka omkring hela dagen på jobbet!

sen vill jag säga att det är kul att minnah är tillbaka i idol eftersom att jag gått i samma skola som henne och hon är så bra! hihi

jobbigt att du var tvungen att börja om med vantarna också:/ men som tur är så är det bara vantar och det går ganska fort ändå!

Rosenvante sa...

Det här är inte klokt. Vi har väntat men inte fått nån snö och jag är bara så glad att vi slipper. Har också sommardäcken på och de ska vara på läääääääänge än.

Mia stickar sa...

Här är det också vitt och min bil är inte på humör och startar bara ibland. Önskar att det fanns helikopterplatta på mitt jobb och att jag hade en helikopter...... det skulle vara ganska kul!

Lavendel sa...

Ååh, det er godt nok tidligt...jeg har ikke tændt fyret endnu, men det bli'r i denne weekend.