lördag 23 oktober 2010

Minnah åkte inte ur i Idol...

och en vante blev stickat, så då är allt frid och fröjd. Inte för att jag är särskilt intresserad av Idol, men det är roligt med någon som bor här i grannskapet och som till och med sjunger och agerar bra.

Den naturvita vanten blev en mix av de gröna som jag har hållit på med, i alla fall tummen och avstängning, maskantalet och start kommer ifrån beskrivningen av de cerisa vantarna. Men färdiga blir de nog båda två, undrar om hon vill ha någon brodyr på dem? Det går att vika ner kanten om man vill. De är stickade på strumpsticka nr 4 i ullgarn inköpt på Tradera.
I dag vet jag inte riktigt vad dagen bjuder på, det är frost och sol ute, så bara det är u vackert.

5 kommentarer:

Rosenvante sa...

Olle fick också vara kvar i tävlingen. Visst är det kul när de kommer från sitt eget ställe?
Här är det mulet o lätt regningt.

Madame sa...

Det er fine vanter, du har strikket! Har har vi også et idolprogram i øjeblikket, Talent 2010, men jeg ser det ikke - kan bedre lide danseprogrammet 'Vild med dans' :-)
Rigtig god weekend til dig!

L 4 R 4 H ^^ sa...

Sv; Morsan då! CM är verkligen inte läskigt, bara sjukt bra och spännande.
Och jag vill gärna ha brodyr på vantarna, men det vet du ju redan! ;)

Samtal från min trädgård sa...

Men då broderar jag så de är klara i morgon, Lilla Hjärtat!

Karin sa...

Väntar med spänning på att få se vantarna broderade :-)