torsdag 18 september 2008

Strumpor!

Jag såg ifrån mitt fönster i dag, när jag åt frukost i all hast innan en kurs, att vildvinet på terrassens pergola är på väg att skifta över i rött. Det var bara 3+ på morgonen och man måste nog börja med strumpor snart.....usch...hatar strumpor, skulle helst gå barfota hela året även barfota i vinterstövlar! Jag går barfota inomhus hela året, tycker att det känns bäst så. Varför ska man sätta på sig strumpor? Ingen kan ju se att man har gjort i ordning sina fötter och målat naglarna, när fötterna är inpackade? , jag förstår verkligen inte vitsen med strumpor!

Lånade en del böcker på biblioteket i dag bl a om trädgårdsinredning och hur man gör olika rum i trädgården. Trädgården har sett mer eller mindre likadan ut under 10 års tid, så det är dax för lite ny tänk och en massa göra........Trots att sommaren är slut så måste man börja drömma om nästa år, tänka ut vad som var bra i år och vad som kan bli bra eller bättre för den delen nästa år. Här är min trädgårdsboklista:

Inred ute av Reva Hallbäck
Inred din trädgård av Nina Ewald
Nya trädgårdens rum av Christel Kvant & Heidi Palmgren

Det var inte så att jag visste att jag skulle låna dessa, utan de låg framme så det var bara att plocka ifrån hyllan. Jag tycker efter att ha bläddrat i dem att "Inred ute" är bäst. Den är mest konkret och ger mycket praktiska tips.

Jag tror, att jag måste börja på en ny stickning eller två, jag har bara en liggande och det är "Superkarlas fantastiska önskekappe" i petrolgrönt Kauni. Det krävs tankeverksamhet för just den, har inte stickat den tidigare. Jag behöver en lättare att ha framför tv'n plus en snabb sak, så man känner att det händer något. Har funderingar på att börja på en modell ifrån Drops, köpte garn i måndags till den, kommer inte ihåg numret just nu, och sedan en mössa till lilla sonen. Han vill ha en röd mössa! Drar mig lite för en röd mössa till en kille, men åt andra sidan så har jag precis stickat en svart plus en grön till stora dottern!

Framtiden vill utvisa vad det blir, må så gott tills dess!

Inga kommentarer: