tisdag 30 september 2008

Virka!

Stickcaféet igår kväll var riktigt intressant, bl.a. fick jag lärt mig att virka små uddar på mina halvvantar. Well, well lärt och lärt, men rent teoretiskt vet jag nu hur man gör! Jag kan inte säga, att jag är nöjd med resultatet, skulle kanske hellre avsluta med ett hålmönster, alltså stickat, men man kanske måste öva.........? Jag läste på någon annans blogg, att det man har börjat med, dvs. i mitt fall stickning, är det man tycker bäst om, kan det vara så eller är det som med spinning, du måste pröva minst 7 ggr innan du vet om det är något för dig eller inte?

Ja,ja det som även är roligt med Stickcaféer är att man får en chans att titta på andras stickningar, bli inspirerad, även av alla garner som finns i butiken(!), och att man får en chans att prata med andra, som har stickningen som intresse, men även kommer från helt andra kretsar än en själv. Det blir många olika ämnen under sådan en kväll, och man går väldigt upplyft hem.

Jag kom så långt i går kväll, att jag skulle börja på ruta 6 på min Superkarla, och det var ett mönster, där jag skulle koncentrera mig väldigt mycket, så då slutade jag och fick börja på min Fabel-kofta i stället, men sedan var det ju virkningen som lade beslag på tiden och koncentrationen.

Idag är vädret fantastiskt, soligt och fint, så jag tycker att ni behöver denna musik som följeslagare:
http://www.youtube.com/watch?v=SWryJ5-4p30

Inga kommentarer: