lördag 20 september 2008

Med bilder!

Var på stan nu på morgonen. Stora Dottern skulle inhandla födelsedagspresent, som vi snabbt hittade. Kan ju inte avslöja för mycket ifall någon läser här. Födelsedagskalas föregår numera på kvällstid, när man kommer upp i en viss ålder. Denna är även med övernattning i friggeboden på tomten hos vederbörande, så det blir ett riktigt tonårs-fnidder-kalas. Kul för tjejerna och smart hittat på! Några känner varandra sedan tidigare och några är nya kompisar från högstadiet.

I går kväll var jag i väg med Lilla Sonen på Leksaksaffären, han skulle såklart handla Lego för sina födelsedagspengar, som brände i fickan. Jag tror, att vi snart kan ordna en egen Lego-butik härhemma, så mycket finns det i hans rum, men det är fortfarande intressant. Undrar hur länge de vill bygga med Lego? Är det någon som vet? Barnen har en kusin som slutade när han var 12-13 år, men jag har en känsla av att det inte blir så för Lilla Sonen. Han kommer att bygga även när han blir vuxen. Finns det några tjejer som gillar killar, som bygger med Lego, tro??!!

Vi var inte bara i Leksaksaffären igår utan även i butiken Tyllra för att köpa en rundsticka nr 10, så Lilla Sonen kan få sin "mysse", så som Stora Dottern redan har fått sina. Jag har redan stickat två till henne, en i grön och en i svart. Det var meningen, att den gröna skulle vara till mig själv, gillar grönt, men modellen var absolut inte klädsam på mig, men däremot perfekt på Stora Dottern. Man kan själv välja hur man vill ha mössan, de stickade exemplaren är lika långa. Stora Dottern har nu mest den svarta. Det var ett gratis mönster, som jag fick, när jag köpte garnet, Svarta Fåret Raggsocksgarn. Hur den röda ska bli vet jag inte, Lilla Sonen vill också ha en halskrage i samma färg och mönster! Jag är lite tveksam till rött, men han har envist pratat rött i 2 veckor nu, så jag får väl sätta i gång....................


>

Egentligen så borde alla sticka. Stora dotterns mössa har kostat 36 kr! Varje nysta kostar här i stan 24 kr, jag använde 1½ nystan och stickade på sticka nr 6, gjorde faktisk provlapp för första gången i mitt liv. För 36 kr får du en mössa som är stickat precis för dig, 70% ull och i vilken färg du vill!

Glömde berätta att jag även handlade på nätet igår kväll, ser framemot paketet som ska komma i nästa vecka innehållande stora ADDI rundstickor nr 12 och 15, ADDI rundsticka 120 cm nr 3,5 och en vanlig rundsticka nr 7. De stora behöver jag för några sjalar som jag tänkte sticka, har en bok som heter "Sköna sjalar" av Lena Blidell (Ica Bokförlag), där det finns mycket fint i.

Ha en trevlig lördag kväll!

Inga kommentarer: