fredag 26 september 2008

Virus!

Ja, inte att vi har virus i familjen, inget vi vet om i alla fall, men att vi måste förnya vårt virusprogram för de kära datorerna, som finns på 3 av hushållets 4 datorer. Det låter många, men det har bara blivit så! Nu går tiden snart ut för ovannämnda program, så man har troskyldigt betalat in en summa och denna gången tog jag i ordentligt, ja varför fjutta...nu blev det 36 månader, så kan man leva i fred så länge!!! Nu återstår bara att med hjälp av användernamn, lösenord, kundnummer, nerladdningar, installationer, aktiveringskoder och gud vet allt få det att fungera.................som ni förstår så är det inte en av mina favoritsysselsättningar, utan eftersom jag är den ända i hushållet som kan så får jag också göra det. Ser framemot att Stora Dottern eller Lilla Sonen blir mera intresserade utav datorernas välmående än MSN och datorspel, så kanske jag kan lasta över sådant på dem. Det är ju ändå lite överkurs att åka med tre "burkar" till hushållets datorbutik och få det gjort! Nä, jag får ta mig i kragen.

Min sjal, som jag håller på med, se nedanstående inlägg, kan man ju bli beroende av, inte just när man får repa upp, så som fallet var i går, men det är jätteroligt att mönstren skiftar. Jag fick faktisk göra så 3 gånger, repa upp, innan jag förstod hur jag skulle göra med ruta nr 3. Nu är jag nästan färdig med ruta nr 4, som är betydligt lättare.

Jag får hitta mig ett mönster på någon lätt stickning som jag kan ta med mig i morgon till Gröna Lund. Stora Kärlekens jobb bjuder varje höst på en heldag på "Grönan" och det vill vi inte missa. Två år har stora Dottern fått avstå pga. operationer, så jag gissar att hon ska ta igen det med råge i morgon.Det blir ju inte så mycket åka för oss "gamla" även om det är fritt för alla utan det är mest Stora Dottern och Lilla Sonen, som njuter. Vi andra tittar på folk, njuter av utsikten som faktisk är fantatisk på vissa ställen på området och äter glass. Lilla Sonen konstaterade glatt i går att det blir både lunch, mellis och kvällsmat på "Grönan", så vi får hoppas att vädret håller.

I dag och även i går för den delen var vädret fantastiskt, soligt och mer än 15 grader. Jag sopade på vår terrass, torkade av alla bord och stolar i trädgården och tänkte sätta mig ute och sticka lite, men som så ofta på hösten, så blir det kallare mot kvällen, så jag fick sticka inne i stället och titta på utsikten genom fönstret. I dag kanske det blir lite utesittande även om Stora Dottern säkert ska skjutsas till stallet och Lilla sonen någon annanstans.

Jag säger som Stora Dotterns nya mattelärare: glöm inte att kramas och ha en trevlig helg!

4 kommentarer:

Anna sa...

hej hittade din blogg, vad kul med nya bloggar. vilken härlig trädgård du har....hoppas du hittar en bra offentlig stickning...ha det gott

Kathleen Taylor sa...

Hello! I don't speak Swedish, but I enjoyed looking at your blog. The flowers are gorgeous, and I love you knitting!

Samtal från min trädgård sa...

Tack Anna för dina ord, jag ska in på din blogg med!

And thank you, Kathleen, its a pleasure when someone abroad finds a little blogg like mine.

Trevlig helg / Have a nice weekend!

Anonym sa...

Hoppas att ni får trevligt på Gröna Lund (är det öppet fortfarande, jag trodde att de hade stängt för säsongen?).

Om ni bara behöver virusprogram och inte en brandvägg, så kan jag rekommendera gratisprogrammet AVG (finns att ladda hem från nätet). Enkelt och fungerar jättebra för mig. www.avg.com

Ha en trevlig fortsättning på helgen.