fredag 3 oktober 2008

Höstväder!

Det började med bara +2 grader i morse, dimman låg tätt i övre delen av staden, dit jag skulle. Skulle ha haft vantar på mig även om jackan var varm. Dimman lättade sedan och det blev skapligt med runt +12 grader lite blått lite moln, men här på eftermiddagen drog svarta moln inöver staden och det började regna kraftigt. Förstår inte dessa regn numera...........det är nästan som tropiska skurar som drar fram, regnet studsar upp ifrån asfalten och man är genomblöt på noll tid! Det ända man kan göra är att gå hem, dricka te, äta bullar och tända ljus, efter det kan man fortsätta i soffan med stickningen.

Vi skulle skjutsa Stora Dottern till stallet, men innan skulle vi hinna in på Intersport och köpa jympaskor för inomhusbruk eftersom hon ska på läger om 3 veckor, ett fotbollsläger med Viktoria Svensson som coach! Det...ni! Det går för sig en fredag till söndag, så det är alldeles lagom med tid att vara borta. Lille Sonen hängde också med till affären, han behövde en jacka, som inte var helt så tjock som en vinterjacka. Vi hittade det vi behövde, gick till bilen och det öste ner igen, som sagt jag förstår mig inte på regnet!

Stora Dottern har beställt en halsduk och den ska vara lång. Jag har sagt att hon får besöka "budoaren" och välja ut ett garn. "Budoaren" är mitt garn- och syrum, där jag förvarar allt jag behöver till att skapa med. Det har precis fått en ny fondtapet, man behöver liva upp det hela i bland, det blev en brun med vita och rosa magnolior från Boråstapeters Linné-serie. de andra väggar har en färg som heter Vit Magnolia och skåp och hyllor är målade i Mullvad. Det är ju inte så mycket tapet som går åt, så då kan man spendera lite mera. Vad som fattas mig nu är en hylla eller två.... för mina stickböcker etc. Jag hade utsett någon på IKEA, Lack, men de kunde ju inte skruvas fast och hålla för tunga böcker, max 15 kg stod det. Så nu står jag utan hyllor, de ska sitta på Magnoliaväggen över fåtöljen.

Ha' en trevlig kväll och helg!

Inga kommentarer: