måndag 20 oktober 2008

Lycka!

Jag har väl aldrig sett Stora Dottern så lycklig som nu i kväll! Orsaken syns till vänster!
Vi har letat efter en ny mobil till henne på Tradera. Hon är ganska bestämd med vilken hon vill ha och den är aldeles för dyr i "verkliga livet", men på Tradera är priset rimligt och ofta är telefonen inte många månader gammel och priset en tredjedel eller tom en fjärdedel av nypris. Oftast har buden dock skenat i väg och vi vill inte betala hur mycket som helst. Stora Dottern och jag har kommit överens om ett pris, som motsvarar ungefär födelsedagspresenten ifrån mormor och morfar. Och i dag hade vi turen med oss, så nu är hon en mycket lycklig ung dam! Vi hoppas bara att den motsvarar hennes förväntningar.

Annars har vädret i dag varit vackert, lite kyligt, men soligt. Det har blivit ett par varv på Superkarlan, när det är tyst i huset och jag har tid att tänka. Jag har funderat lite på några nya projekt och på en påtbräda, som jag såg i helgen. Det var en mycket smart uppfinning att "sticka" på och resultat blev verkligen fint. Funderar på att skaffa mig en sådan och jag tror även att barnen skulle kunna gilla den och få väldigt fina resultat. Det var på handarbetsträffen att jag såg en sticka på en sådan. Det blev jättefint, såg ut som spetsstickning, väldigt luftigt och mjukt.

Nu vill jag gå och sätta mig och fortsätta med mina stickor på Superkarlan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi har gjort lika här...köpt en mobil på Tradera till mellansonen
det blev en tidig Födelsedagspresent...den var ny
med 2 års garanti,halva priset mot
vad ex. ON OFF tar.
Så just nu är det bara ett stort flin man får om man undrar över
mobilen *ler*