tisdag 7 oktober 2008

Valet och kvalet!

Sitter med "uppdrag" ifrån Stora Dottern och Lilla Sonen på halsduk och sjal till förstnämnda och en tröja till sistnämnda. Försökte mig på en halsduk i går kväll av naturvit Alaska ifrån Drops, köpt på Tradera, och ett gråmelerad Novitagarn ifrån Rusta. Det var på stickor nr 6, men jag insåg snabbt att ska jag få till något som Stora Dottern kommer att gå med, så får det bli något på mycket större stickor, kanske 12 eller 15. Hon vill ha den övervägande naturvit, men med gråmelerade inslag, typ ränder som hon säger själv, så jag får väl gå på nätet och titta och leta. Jag provade med ett egenhändigt mönster med lite räta och aviga maskar, men det så inte så bra ut.

Den svarta sjalen blir nog av ett svart 75% ull, även det Novita ifrån Rusta, som egentligen var tänkt som en poncho till henne, men nu är hon i sjal-åldern i stället. Där var inga särskilda önskemål, bara det var trekantigt.

Lilla Sonen ville ha en tröja, har inte specificerad närmare, men han är nöjd med det mesta, så det blir att sticka på.

Inga kommentarer: