onsdag 22 oktober 2008

En knasig, orolig och stressig dag!

I dag har inte varit någon bra dag! Det började med storstress på morgonen, en del telefonsamtal som jag inte ville ha egentligen och sedan har Stora Dottern och jag tillbringat en halv dag på akuten i Stora Huvudstaden. Det var stress nog! Packa eftersom vi inte visste om vi skulle bli inlagda, hennes oro och rädsla, min stress, åkturen till Stora Huvudstaden, ett väntrum med mycket folk, som man inte hade bett om att vara med och oron över om vi skulle få åka hem igen eller inte. Som tur var hade jag en strumpa att sticka på och Stora Dottern hade fått sin nya mobil, en för tidig födelsedagspresent, men den kunde behövas en dag som denna! Tack du på Tradera, som skickade den så snabbt, den räddade hennes dag!

Detta var inte alls vad vi hade planerat i går för i dag, men så blev det. Många runt ikring oss har varit oroliga i dag för Stora Dottern, men vi kom hem igen, det var ingen fara, så vi kör på med en ny dag i morgon som innehåller utvecklingssamtal tidigt på morgonen för Lilla Sonen, grupputbildning för mig i kroppskännedom med en sjukgymnast, besök av Elverket i staden (vi ska få fjärrvärme snart eller rättare vi ska få köpa det dyrt!) och de vill titta på tomten, en kväll med bara tre i huset, Stora Kärleken jobbar, så vi får rå oss själva. Kanske att jag ska få lite lugn och ro och starta ett par nya stickningar. Jag tror det behövs, eftersom det var lite panik i dag, när jag inte hade en att ta med till Sjuka Huset. Jag fick snabbt rafsa åt mig några strumpstickor och ett stort nystan strumpgarn plus Superkarlan i fall vi skulle bli inlagda. Ett gott råd till er alla: ha alltid en "väntrumsstickning" liggande, en tillräcklig lätt grej, som man kan fördriva tiden med annars blir det drygt! Lite fika är också bra att ha. Men, men nu är vi hemma, barnen sover gott, och jag ska gå och fika med Stora Kärleken, som också har varit orolig i dag.

1 kommentar:

Anonym sa...

I told them to type in "Mac - Book Air broken hinge" on Google for proof
of the widespread issue, but they just shrugged it
off. If you are a brand conscious person and wants to buy that laptop that reflects
status and class, then going for apple brand is
the best option. Later on you will be surprised that there is a tiny scratch on your
phone's screen.

Review my webpage - macbook air