onsdag 10 mars 2010

Sådd!

Nu tog vi tag i det, Lilla Sonen och jag. Vi sådde! Och mitt i att vi håller på och räknar majs- och squashfrön, som det säkert är för tidigt att så, så säger han: varför har vi inga tomater? Ja, jag vill inte äta dem, men det kunde vara roligt med tomater! (Lilla Sonen äter i princip inget i grönsaks- eller fruktväg utom möjligen en banan) Och jag svarar, att då måste vi väl ha det då, då får vi ju ännu en chans till att skaffa ett växthus!

Inte att vi inte haft ett växthus, det har vi, men jag sålde det innan jag blev sjuk. Trodde att jag skulle må bättre, om jag hade mindre att hålla reda på, så det såldes. I dag kan jag se, att jag inte skulle ha gjort det, men det är så dags nu....! Jag får se det som ett försök att underlätta för mig då. Jag kanske hittar ett begagnat att införskaffa igen. Stora Kärleken bara skakar på huvudet.

Hur som helst så finns det nu squash, majs, blomstertobak (gamla frön, skulle kolla om de har någon grobarhet kvar), olika sorters chilipeppar, milda och starka, olika tomatsorter, inga vanliga utom bifftomat, citronmeliss, citronbasilika och kryddtimjan.

Jag har kollat mina pelargoner i förrådet, de ser lite sviktande ut, enstaka har gröna skott. I dag pratade jag med Stora Kärleken om att kunna flytta på hans saker, så mina skulle få plats. Ska vi säga att det är under förhandling fortfarande.........!

11 kommentarer:

Helle : sa...

Du har godt nok haft travlt :-)

Fru Kahr sa...

Sikke en masse dejlige ting, du har sået:-)

nynne sa...

hvor fantastisk - det bliver vildt overdådigt til sommer

Heidi sa...

Åhh! Jag vill oxå!!!

Anonym sa...

Vad härligt att komma igång med lite sådd!
Ett växthus är något som jag också önskar mej, men det får bli om jag flyttar och får större trädgård nån gång.

Vi har en underbar tid framför oss nu och jag njuter verkligen av varje solstråle =)

Önskar dej en fin helg
kramis

Sunna sa...

Ja man kanske skulle testa att peta ner några frö

May Anna sa...

Så flittig du er - altid i gang med et eller andet projekt. Jeg har kun fået købt lidt frø,og det kribler da også i fingrene efter at komme i gang, men denne uge går med forårsrengøring, så har sjælen fred til at nyde udendørslivet.

Kan du have en god weekend

Anonym sa...

http://lumerkoz.edu good material thanks http://www.comicspace.com/paxil/ scrutiny http://rc8forum.com/members/Buy-Seroquel.aspx inevaluating navia http://www.lovespeaks.org/profiles/blogs/buy-norvasc commended prueba http://barborazychova.com/members/Buy-Lexapro.aspx inkind albums http://malgorz.com/members/Buy-Augmentin.aspx quimicos spirited

Mette Lykke sa...

Hvor ser det herligt ud!
Er i kommet af med sneen der højt mod nord.

Nette sa...

Åh, det ser godt ud!
Jeg burde også gå i gang, men jeg tør ikke. De sidste par år er det kommet op alt for hurtigt, og det har været klar til at sætte ud længe inden vind og vejr var redde til det samme, så i år venter jeg lige lidt endnu.... Hellere sene afgrøder end slet ingen. ;-)

Hvor er det træls med den spam i kommentarene...

Madame sa...

Hvor ser det dejligt ud - jeg må også i gang med at så :-)