fredag 26 mars 2010

Som alla andra!

Jag måste vara något bakom flötet....! Jag bestämmer mig för att ta en sväng på stan i dag, på eftermiddagen, när jag hade vilat färdigt efter arbetet. Det är inget jag gör så ofta, orkar inte riktigt med att shoppa eller titta på fönster. Solen skiner, det är värme i luften och stan är full av människor och jag förstår inte varför...?!! Är det något som jag har missat, fast jag läste tidningen i morse? Jag promenerar till apoteket, införskaffar nyutskriven allergimedicin, som kanske ska vara bättre än den gamla, och då kommer jag på det! Det är ju löning i dag, därför är det så mycket folk ute, som inte verkar stressade utan glada och nöjda.

Jag bestämmer mig för att också bli glad och nöjd och går till en av våra två lokala garnaffärer. Där är det rea, Marks och Kattens Karusell ska inte säljas längre. Jag plockar snabbt på mig alla limegröna och alla ljuslila nystan i korgen, 33 st, och får gå med påsen genom stan, tycker det andas lite vår.

6 kommentarer:

Rosenvante sa...

Visst märks det när det är löningsdag, fullt med folk på stan och i dag var vädret ju underbart också.
33 nystan, det var inte dåligt det.

Anette sa...

Vilken lycka att komma hem med en så´n kasse:)

Strikkeheksen sa...

Farverne minder jo nærmest om de første Stedmoderblomster - dejlig pose :-)

Anonym sa...

Vilken jättefin scarf du har gjort!

Ja man får passa på att köpa garn när det är billigt, härliga färger!!

Läste om arbetet. Vad skönt att det känns bra och att du får ta det i din takt, det är ju så viktigt. Viktigt att man får vara med och säga till...

Önskar dej en skön helg
kramis

Carina sa...

Du är en pärla. Vet du om det?

Linn sa...

haha så det var du som rensade hyllorna på karusell:D nu finns det bara ljusblått och några grå kvar^^