onsdag 9 september 2009

Bilder i morgon!

Om jag kommer i håg det av projektet. Stora Kärleken säger, att han ska ringa efter jord i morgon, får se om det räcker med en skopa? Nu när väggen och stolparna är uppe och virke köpt till mina överliggare eller pizza-uteplatsen, som man också kan kalla den om man vill. Men hur ska jag annars få alla växter att klättra vidare och känna det lite ombonat, om jag inte får mina överliggare?

Vi har hittat en modell för staketet, en tjock bräda plus en tunn bräda etc., sedan är det bara att gå i gång med målarpenseln och få färg på spjälorna. Men först ska virket införskaffas, sågas och sedan målas och sättas upp, funderar på om vi hinner till på söndag?? Annars är vädret fantastisk: kraftiga varma vindar med 25 grader i luften och det i september, det går inte att önska sig något bättre.

Stora Dottern har bestämt sig för att bli konfirmand och var på en upptaktskväll i församlingsgården här i Lilla Staden. Jag tror, att hon tyckte det var väldigt roligt, även om det inte går för sig, så som hennes kusiner har upplevt det i Danmark. Konfirmandundervisningen är på fritiden och inte under skoltid, bara några eller inga alls i varje klass konfirmerar sig, och man går varannan vecka till församlingsgården och ska utöver det hinna med ett antal gånger i kyrkan också. Får se nu om hon vill gå enbart med sina kompisar, eller om hon och jag kan gå ett par gånger ihop.

1 kommentar:

Nette sa...

God fornøjelse med malingen, ja, vejret er helt perfekt til den slags.

Tillykke med datteren. Det var da en dejlig beslutning. Og dejligt, I lader hende vælge selv. Den slags har det bedst med at komme fra hjertet. :-)

Hvordan ser det egentligt ud med kristendomsundervisningen i Sverige?

Jeg tænker på, at man her i DK i 7. klasse bruger to timer på at gå til præst, i stedet for kristendomsundervisningen.
Hvordan gør man i Sverige? Ryger kristendommen også ud af skoleskemaet det år?

Har man egentligt samme diskussion i Sverige, som vi har i Danmark, med, at det er kristendom og ikke religion, der undervises i?