tisdag 8 september 2009

Tackelitack!

Tack för alla lyckönskningar till min sons och min mammas födelsedagar. Och projektet…! Ja, det kunde vi ju inte ro i land, om inte mina föräldrar hade kommit och hjälpt till, min pappa med att gräva och med bra idéer och min mamma som står för förplägnaden i form av mat flera gånger om dagen. Stora Kärleken har ledigt större delen av tiden ifrån sitt jobb. Där finns det inget att göra just nu, så det är bara bra, om någon vill ta ut komp, så slipper de göra sig av med personal.

Och vad gör jag själv då? Ja, jag sköter min arbetsträning så gott jag kan, och annars får jag tolka siffror mellan svenska och danska, så gubbarna inte mäter fel på brädorna! Och jag åkte även till blomsterlandet i går och införskaffade rosor med 50 % rabatt och några klematis till enhetspris, så jag har lite att fylla ut min nya del i trädgården med. Sedan ska jag lyckas, hoppas jag, att flytta en hel del plantor, mest klängväxter med förhoppningsvis bra resultat. Vet inte om jag ska klippa ner växterna eller hur jag ska göra? Just detta med att klippa eller inte klippa är en fråga som jag brottas med varje höst. Och jag har gjort olika, inte som experiment, utan kanske mest för att jag ibland inte har haft tid att klippa. Och jag ser faktisk inte den stora skillnaden. Rosorna som jag handlade i går var lite ledsna, men man kan ju inte förvänta sig toppresultat till 50 % pris. Jag frågade i butiken, vad jag skulle göra, och de rådde mig till att låta dem vara och först klippa in dem till våren, så då blir det så.

Stora Dotterns ena långa vante/pulsvärmare är nästan färdig, det ska bara till en liten tumme, som jag var för trött i går för att börja på. Jag försökte även börja på en halsduk, i något väldigt konstigt garn, som är supermjukt. Men det ville sig inte. Kanske för att jag fick kämpa lite med Lilla Sonen och hans läxor samtidigt. Just då var jag en anhängare av en läxfri skola, vilket jag inte är i vanliga fall.

Inga kommentarer: