tisdag 18 november 2008

Födelsedag!

Så har Stora Dottern fyllt tonåring, ganska stillsamt på en söndag. Lilla Sonen gjorde en tårta åt sin syster och den skulle vara stor, så det blev införskaffning av dubbla antalet tårtbottnar, fyllning med jordgubbar, egenkokt vaniljkräm och vispad grädde. Riven mörk choklad och vispad grädde täckte tårtan, gud vad mycket grädde som går åt att spritsa på utsidan! Visste ni det? Klart att det inte räckte, så det fick bli nötkräm på en del av utsidan, enligt Lilla Sonen var det den bästa delen! Han är som jag, gillar inte heller vispad grädde. Stora Dottern var mycket nöjd med tårtan, presenter och inte att förglömma frukosten: bacon och äggröra. Stora Kärleken och jag fick ty till kokboken för att kunna göra äggröra, men den blev faktisk god och det kändes lite som att vara på hotell!

Stora balunset blir på lördag där det blir tjejmiddag och förvisning av det manliga släktet till övervåningen. Men, men så är det väl...och sedan blir det servering av Tacos, snacks och vad hon annars kan hitta på, fast där har jag faktisk begärt förstärkning av Stora Kärleken eftersom det blir för mycket för mig att hålla reda på ensam. Vad de ska göra är faktisk inte helt klart, men något med att titta på en DVD eller kanske SingStar, vi får väl se. Jag kan alltid ordna med min stickning på övervåningen, så jag har ett alternativ.

Nu ska jag snart i väg på lunch med min grupp, ska bli trevligt att äta ute. Det är sista gången för gruppen att samlas, så det blir lite ledsamt. Vi har träffats två gångar i veckan sedan i början av juni för att lära oss mera om stresshantering. För min del har det varit mycket utvecklande och jag hoppas att jag kan fortsatta på den inslagna vägen och även få gå en kurs i Mindfullness som ges på samma ställe. Vi har fått lära oss så mycket av varandra, av praktiska moment och under samtal i gruppen. Det är också pga. en skrivarkurs i denna grupp, som jag startade bloggen "Samtal från min trädgård". Jag undrar i bland om den hade haft samma titel om jag hade startat den på vintern?

Garnet som jag köpte hos Liene på mässan är till hälften använd och jag har kommit till mitten på sjalen, så det blir inget över, så som jag hade tänkt. Den blir väldigt lång, så jag repade upp i går, i alla fall en bit och gör den "en rapport" kortare, stannar vid 90 masker ungefär och börjar maska av. Jag tror också att jag ska sätta dit lite flera franser, men vi får se, när den blir färdig.

Ha en fortsatt trevlig dag!

Inga kommentarer: