måndag 10 november 2008

Måndag!

I vanliga fall är kanske inte måndagar den bästa dagen i veckan för ganska många människor, man vill fortsätta att vara ledig och njuta av att göra ingenting. För mig som har en utbrändthetsdiagnos är måndagar toppen, jag njutar av att det blir struktur på livet igen, att jag vet vad som ska göras och när. Att ha ledigt eller semester är inte alltid kul för mig, det blir oerhört rörigt i mitt huvud, vilket är lika med trötthet, och jag klarar inte att få struktur på dagarna själv. Därför gillar jag måndag till fredag! Jag stiger upp samma tid varje dag, hjälper barnen i väg till skolan, jag går min stresskurs, jag gör olika sysslor i en bestämt ordning. Det handlar inte om hur snabbt jag gör dem utan att jag gör dem.

Datorkillen ringde just och berättade att min dator var klar, så Stora Kärleken får hämta den på väg hem ifrån jobbet. Det blir också bra, hoppas bara att hela stallet med Trojanska Hästar håller sig borta ifrån min burk i framtiden. Roligare kan man ju ha för de pengarna som en borttagning av Trojaner kostar, köpa garn t. ex.

Apropos det, så ska jag på stickcafé i kväll. Vet inte riktigt vad jag ska ta med mig eftersom jag bara har sjalen på gång. Och koftan ifrån Drops såklart, men den vet jag inte, den är i ett känsligt läge, där jag måste läsa mönster, så jag får väl ta ett nystan sockgarn och sticka sockor eller vad det nu blir. Kanske det ska bli en annan sjal? Jag handlade kid mohair plus effektgarn ifrån Lienes design på mässan i helgen, så det kanske man skulle ge sig på. Jag fick med ett mönstersjalen, som är luftig med hängande, spridda fransar. Man lämnar 20 cm av effektgarnet utanför så att säga, när man stickar in det, så man slipper sticka in fransar efteråt.

Efter att ha tittat in i min Boudoar, mitt rum med allt garn, pärlor och tyg, så kommer det nog att bli köpförbud ett tag framöver, i alla fall tills nästa gång jag faller över något vackert eller billigt garn. Nu måste jag i stället se till att använda det som finns, för det tordes kunna bli många vackra saker.........!

Inga kommentarer: