måndag 3 november 2008

Hotellhelg!


Så här långt har jag kommit på min Superkarla i helgen. Jag ska börja på ruta nr 12. Färgen börjar vända mot det ljusare grönturkosa igen efter en kanska mörk nyans. Vissa rutor är enklare än andra att sticka, men i stället för att ge upp, så tänker jag att det är inget annat än aviga och räta, vilket gör att alla mönster känns som en utmaning.
Stora Kärleken och jag var på hotell över helgen, inte för någonting särskilt utan mest för att slappa och slippa alla krav som finns hemma. Kan rekommendera hotellet, nära till Stockholm, lugn och ro, fantastiskt utsikt och inte minst en helt otrolig frukostbuffet med allt vad hjärtat eller magen kan begära!
På fredagen, i regn och blåst, vandrade vi runt på Söder. Hade noga skrivit upp alla garnaffärer som jag skulle besöka, men glömt lappen på hotellet, hur tokigt kan det bli, ja, jag vet inte men billigare var det i alla fall! Frågade till och med i ett par affärer, men ingen visste var det låg garnaffärer, så då fick jag gå tomhänt, i alla fall på garn. Och jag som aldrig ser några kändisar, såg faktisk Mauro Scocco fika på ett ställe! Sedan har jag säkert gått förbi massor av andra kändisar, men honom kände jag i alla fall igen.
Lördagen bjöd på strålande sol och kyla, promenad i Kungsträdgården, längs Strandvägen och tillbaka igen, runt Skeppsholmen och Kastellholmen och ett besök på Östasiatiska Museet. Vi trodde att vi även kunde fika där, men inte, så det blev ytterligare promenad och tidig middag på en kinesisk restaurang Och där ser jag kändis nr 2: Herman Lindqvist. Undrar över om jag ska se én även på söndagen, men så inträffade inte. På hemvägen handlade vi kakor till kvällsfikat på ett konditori i Hammarby Sjöstad, Stora Kärlekens favoritställe i stan. Fick stickat en del varv på Superkarlan, när man kunde se Bond 007, en gammal rulle ifrån 1971 på 3:an och sedan en annan på en dansk tv-kanal.
Söndagen bjöd på ytterligare soligt, men kallt väder och vi fick hämtat barnen ifrån teaterläger här där vi tom kunde hinna med både teaterföreställning och lunch innan hemfärd till vår lilla stad. Allt i allt en mycket trevlig helg!

Inga kommentarer: