söndag 23 november 2008

Söndagssyssla!

Vad kan man göra annat än att nysta garn, när man fortfarande är lite sjuk, ingen inspiration att sticka, ingen ork att göra annat? Garnvindan och nystmaskinen har jag köpt via Tradera för ett mycket förmånligt pris tidigare i höst. Det var första gången att jag nystade eller rättare sagt Lilla Sonen, som är stormförtjust i tekniska grejor, nystade det mesta. Jag fick bara börja med en liten snutt, så fixade han resten under tiden vi pratade om hur det kändes med garnet, om det var lugnande att nysta plus att vi självklart skulle väga efteråt. Jag började sticka direkt på garnet, kände mig inspirerad, ett entrådigt ullgarn ifrån Kampes, väldigt mörkrött till färgen, nästan åt lila/svart, som ska bli en stor rätstickad sjal med en mörkgrå kant, som enligt beskrivning ska virkas, men undrar om jag inte kan sticka den i stället, jag är ju inte så bra på att virka. Måste bara säga att ett nystat nystan, får man säga så, ser hur proffsigt ut som helst!

Annars har det kommit ännu mera snö, enligt tv ska det börja blåsa också, men det är inte så mycket ännu i alla fall. Vi ska åka till Stockholm om en stund, barnen ska på en återträff med alla andra barn ifrån olika sommerläger, som de deltagit i. Vi får 3 timmar att spendera åt oss själva, får se vad vi kan hitta på. Det finns väl ingen garnaffär, som har öppet på en söndag?

Inga kommentarer: