tisdag 25 november 2008

Ravelry!

Då blev jag medlem i Ravelry, vilken sajt och vilket hav av mönster som finns där. Men vad använder ni Ravelry till, ni som också är medlem där? Det kunde vara intressant att veta.

Här snöar det fortfarande av och till, så jag håller mig inne i dag med, så får vi se, när de har tänkt att det ska röjas lite mera, så det blir möjligt att komma ut. Jag var ute och röjde snö med slodan eller vad den nu kallas, så nu är det fint hos mig. Sedan kan entreprenören bara komma och röja på vägen, så det går att köra. Strömmen har blinkat till i dag, så telefonen bröts, men man är ju rädd att det ska bli ett längre avbrott eftersom vi inte har någon kamin, som kan ta över uppvärmningen. Kanske man skulle fundera på en sådan, men då får vi ju även skaffa ved och hålla på med det, nåja...det går nog ändå.

Pga. vädret blev det inget Stickcafé för mig i går kväll. Och det var tom sista gången innan jul, så det kunde ju ha varit mysigt. Jag ville inte ut att köra, när vägarna inte var ordentligt plogade, så det var lite tråkigt. Jag fick ha mitt eget lilla stickcafé härhemma med Stora Kärleken och titta på TV Det hade kommit så mycket snö, att TV inte fungerade på hela dagen, så Stora Kärleken fick öppna lilla fönstret uppe vid taket, när han kom hem och sticka ut en listbit och försöka peta bort all snö ifrån parabolen. Det gick bra och snart satt vi bänkade och tittade på Simon and Thomas' inredningsprogram på TV3. Jag vet inte om jag gillar deras lösningar, men jag älskar Simons svenska försök såsom: I think we will put the säng in the corner och fy fan.... That is just too much. Så det kan jag skratta av och må mycket bättre av under lång tid.

Annars kom jag att tänka på mina stickningar, som jag har i gång:

1. Superkarla i grönt Kaunigarn
2. Kofta 1-108 ifrån Drops i multifärgat Fabel
3. Sjalen i mörkblå Kidmohair med effekt garn ifrån Lienes Design
4. Sjalen i mörkrött Kampes 1-trådig ull med kant i mörkgrå ifrån Tyllra

Den ända som är en utmaning är Superkarla och just nu är hon och jag inte så bra kompisar! Jag blev sur på stickningen för runt 14 dagar sedan och vi har inte riktigt blivit sams sedan dess. Jag har kommit till ruta 17 eller 18, men jag kanske skulle ge mig på den i dag, för när vi väl är sams så går det ganska bra med mönster för min del. Koftan och röda sjalen är bara rätstickning, såkallade "väntrumsstickningar" eller "bilstickningar", och ja, det är väl mörkblåa sjalen också. Det är bara det att den är så lång att släpa runt på.
Nu får det räcka för i dag, ska sticka några pinnar....

Inga kommentarer: