måndag 24 november 2008

Väderläget!

Så här ser det ut utanför samma fönster, som längre ner i bloggen med reservation för blixtens fläcker. Ingen kan i dag komma någonvart, Stora Kärleken har varit ute och skottat sedan kl. 06, kom in 07.40 för att äta frukost och är nu ute igen. Grannen fick gå ut genom altandörren, in genom förrådet för att komma fram till ytterdörren och skyfla bort snön. Ingen plogbil kan komma in på gatan, det är ganska smalt pga. att de håller på och gräver för fjärrvärme, bilarna sitter fast. Det mesta står stilla här i Lilla Staden, kanske bra att upptäcka att man behöver varva ner lite emellanåt??!!

Barnen har som tur är ledigt ifrån skolan i dag, lärarna har studiedag. De kan ju inte heller komma ut ur sina hus och i väg till studiedag. Om man inte behöver i väg, vilket vi inte behöver akut, ja förutom Stora Kärleken till jobbet, när han har skyfflat sig ut ifrån gatan........, så kan man sitta inne och njuta. Kontakten med omvärlden fungerar ju, telefon, internet etc. Vi har också såklart el, i alla fall vi som bor inne i Lilla Staden, annars skulle jag ju inte kunna skriva detta inlägg. Om vi inte kan komma ut, så kanske vi ska göra något annat i dag, baka kanske? Förena nytta med nöje? Får se om barnen går med på det.......... Mitt dåliga minne och min lika dåliga koncentration pga. utbrändtheten gör att jag behöver hjälp att få till recepten, har svårt att hålla reda på ordningen och vad man ska göra, men barnen brukar tycka att det är kul att hjälpa mig. Prata kan jag ju och förklara, så det brukar lösa sig.

Annars har jag börjat sticka på det som jag nystade i går. I bilen på väg till Stockholm är det alltid bra med en stickning, för att hålla koncentrationen stången, så jag kom en bra bit på sjalen. Sedan sändes "DaVinci koden" på tv sent på kvällen, medans vinden rev i huset och snön yrde, kändes som att taket skulle blåsa in, och fast jag inte kan titta på något mera läskigt att Agatha Christie i vanliga fall, så ville jag ändå se den, så där stickade jag också en bra bit. Det är ju bara räta och en uttagning i början på varje varv, så det är en riktig bil- och tv-stickning!

Nä, nu börjar jag tänka på frukost, så vi hörs.

Inga kommentarer: