måndag 18 januari 2010

FK....detta eviga FK!

Försäkringskassan är det jag pratar om i fall någon inte visste. Jag har när det rör mig själv inte haft de stora svårigheter med FK förrän nu i dag! Självklart var det alltid jobbigt, långdraget och med eviga överklagan kring ansökan till dem när barnen var mindre. Men nu slipper vi kontakt eftersom barnens beslut är livslångt!

Kring mig har det också bara varit bra. Det har mest varit arbetsgivaren och FK, som inte varit eniga, men jag har på något vis legat och "simmat" någonstans utanför den diskussionen och fått koncentrera mig på att bli friskare, vilket också gått bra. I dag tänkte handläggaren däremot sätta ner foten. Det går inte att vårda barn med funktionshinder och ha sjukersättning partiellt. Det gick att göra det full-time, men inte partiellt. Fråga mig inte hur det hänger i hop, men antingen har någon sovit i timmen (!?) eller också har jag något som liknar överklagan framför mig, när jag väl får ett beslut. Handläggaren tyckte att jag skulle arbeta 50%, få 25% sjukersättning (fast jag sökt om 50%) och vara tjänstledig 25% pga. mina barn.

Hur jag ska få ekvationen att gå i hop ska jag fundera över tillsammans med Stora Kärleken i kväll, ska försöka inte få världens utbrott eftersom han är världens lugnaste. Jag kommer att kontakta de personer, som jag behöver, både för att samtala och för att få hjälp i ärendet. Vad kommer resultatet att bli för min del? Så klart att jag ger järnet, precis som jag brukar, gamla mönster försvinner inte så lätt, men jag kommer att bli ännu mera trött och orka desto mindre. Punkt slut!

5 kommentarer:

Lappeklipp sa...

Hej och tack för Awarden, så kul att du ville ge den åt mej.
Jag har fått den en gång tidigare också, men man blir alltid lika glad ändå.
Ja du har det motigt med all byråkrati fast det brukar ju lösa sej till sist även om det känns segt ibland, så håll humöret uppe och se framåt!
Tack än en gång!!!
Kram från L.

Carina sa...

Jag föredrar också bloggen om jag måste välja, helt klart.

Ser att du har problem med FK. Ja du, det har väldigt många i dessa dagar. Känner ju människor som blivit utförsäkrade och dom har ett helvete nu. En lever inte längre. Inte bara utslängda har dom blivit utan även hemskt illa behandlade. Mycket kan man skriva om FK men kommentarer ska vara korta. Hör gärna av dig via mail.

Mia stickar sa...

Hoppas att allt på nåt sätt ordnar sig till det bästa!

Sunna sa...

Och här är vi och hejar på, lita på det

Anonym sa...

Åh detta FK och deras uträkningar och resonemang, de underlättar ju inte precis för en! *gaulet*

Jag håller tummarna för dej i alla fall...

Det var roligt att få veta läsa mer om dej =)

Kram Maria