lördag 9 januari 2010

Vad gör jag i dag?

Jag håller på och strukturerar Om jag ska säga det själv, så är jag väldigt bra på det, man kan också kalla det att städa, så jag får lite mera plats. Bordet som syns på bild var innan väldigt belamrat med alskens saker i handarbetets tecken, men nu ska jag ta fram skärmattan, och då behövs plats. Vad jag ska med skärmattan? Jag ska för det första göra någon form av lapptäckemönster till min kjol, som jag skrev om tidigare. Det stycke, som ska infogas fram och bak, ska vara av typ lapptäcke. Sedan måste jag börja fundera över, hur inbjudan till Stora Dotterns konfirmation ska se ut. Jag hade tänkt göra den själv, två olika versioner: en svensk och en dansk, och för det behövs det lite scrapbooking och en skärmatta!

Men när jag nu hittade lite papper under allt annat, så började jag tänka på Syfestivalen, hittade gamla katalogen, varför sparar man sådant? Syfestivalen är flyttat till Stockholmsmässan istället för Kistamässan och kommer redan i februari. Där finns det ju en del scrapbookingsaker, så kanske ska jag handla där till konfirmationsinbjudan. Stora Dottern och jag ska bara titta lite på utformningen först tillsammans.

I dag står programmet annars på loppis på olika ställen i Lilla Staden. Jag ska leta bestick och större uppläggningsfat, så klart får jag även en chans att titta efter handarbets-och trädgårdssaker. Chaufför har jag också, Stora Kärleken har redan kollat var loppisarna finns och ämnar skjutsa mig runt. Ev. vill även barnen med. Och -12*, strålande sol och blå himmel, bättre kan det ju inte vara!

3 kommentarer:

Rosenvante sa...

Städar också och vi har också blå himmel och sol, -10 grader. Borde varit ute i stället och njuta av vädret, men nu måste ju julen ut för annars kommer den att vara kvar till påsk känns det som.

Jeannette Mariae sa...

Det har også været rengøringsdag her, men en tur i engens land er det heldigvis også blevet til i det skønne vejr ;-)

Karin Grøn sa...

uha- der er lige så koldt hos jer som her. Vi har også haft strålende sol og i vinterhaven var der skønt og ca 22 gra men udenfor?? ca 12 gr frost og storm så min mand kom meget hurtigt hjem fra havnen med Balder, for det føltes som knive. Jeg elsker og hader det her vejr for jeg kan ikke rigtigt komme ud- jeg er så bange for at falde og brække noget for jeg ved hvor lang tid det vil tage at få genopbygget, så jeg må klare mig med at stå lidt i indkørslen.