fredag 15 januari 2010

Inköp!

Symaskinen har fått jobba lite på sistone och så upptäckte jag, att jag inte hade den eller den nål och snart inte flera tomspolar heller, och sitter man ändå vid datorn kan man ju lika bra handla på nätet i stället för att ta sig till affären och det kommer billigt, med vissa förbehåll, hem i lådan. Så nu är det dax att bli färdig med vissa saker, och jag visar dem så snart de är klara.

Mina vårstrumpor, de karamellrandiga, och jag kommer överens igen! Jag var tvungen att hitta min gamla beskrivning på danska för att kunna sticka hälen. Visst är det konstigt, har bott längre tid i Sverige än i Danmark, men när det riktigt kör i hop sig, då måste jag ta till mitt originalspråk för att fatta.

Jag får kanske skylla på tröttheten nu för tiden. Jag har varit så trött, nästan eller rent faktisk suttit rakt upp och ner och sovit mitt på blanka dagen. Jag vill nog mera än jag egentligen orkar plus att det är mycket tankeverksamhet som krävs kring vår familj, mitt arbete som inte längre är arbetsträning from 1/1, kräver sitt. Jag tänker mycket på, hur det ska bli så småningom, kommer jag att få ett annat jobb inom organisationen där jag faktisk har en anställning, som passer mig bättre eller kommer jag att sägas upp? Alla dessa tankar gör mig trött i huvudet, vilket gör mig trött i kroppen = extra sömnbehov, som jag inte alltid tillåter mig själv att få.

I går handlade jag Svarta Fårets raggsocksgarn till Stora Dottern. Hon vill gärna, att jag stickar höga strumpor eller sockor i svart med röda ränder, som skulle gå ovanför stövlarna. Återigen Twilight-inspirerad! Som tur är borde det gå undan. Det stickas ju på sticka nr 5½. Jag vill bara gärna hitta ett mönster, men går inte det, så använder jag Barbros schema ifrån hennes blogg/hemsida, som är så inspirerande Där är man alltid säker på att det fungerar.

4 kommentarer:

Janne i Fagerlia sa...

Hei på deg!
Det er kjekt å kunne bestille saker og ting på nett ja. Og så er det jo artig å få pakke i postkassen også.

Håper det ordner seg med din jobbsituasjon. Det er ikke kjekt å måtte gruble og engste seg for framtiden. Da blir man som du forteller trett og sliten.

God helg!

Nette sa...

Nej, det er lige det der med, at huske at sove nok! Der er bare ikke tid til det, vel? -)

Du skriver, at du har boet længere tid i Sverige end i DK, men at du er nødt til at strike efter en dansk opskrift, når det driller.
Den slags ville Dansk Folkeparti og en stor gruppe racister her i landet have rigtig godt af at læse.
Der findes nemlig fol, der ikke forstår, at modersmålssprog er uhyre vigtigt, og mener, man skal tale dansk, når man er i Danmark. - Men ind imellem klarer man det altså bedre på sit eget sprog, også selvom man har boet i Danmark længe. :-)

Anonym sa...

Hej!
Förstår precis din tankeverksamhet och trötthet när arbetsträningen tar slut. Där var jag också -07, då blev jag själv uppsagd efter flera års anställning. Efter att arbetsprövat osv så fanns det inget mer de kunde erbjuda mej...

Jag håller verkligen tummarna för dej, att det blir till det bästa för dej.

Vila så mycket du kan och även om tiden på dygnet kanske kan verka fel, så sov om du känner för det, kroppen behöver det då!

Lustigt att du fick lösa mönstret med hjälp av danska!

Tack för länken till symaskinsexperten, jag behöver också handla en del grejer till min maskin. Helt plötsligt har jag fått sån lust att sy!!

Du har något att hämta hos mej...

Må så gott i veckan och ta hand om dej

Kram Maria

Pia sa...

Hejsa.

Jeg har lagt en lille hilsen til dig på min blog.