fredag 29 januari 2010

Vad kan jag använda detta till........

I dag fick jag ett brev där FK meddelade mig att de överväger att bevilja mig 25% ersättning....???!!! Och vad kan jag använda det till? Inte ett smack, så länge det inte är ett beslut kan jag inte överklaga, och jag kan lämna synpunkter inom 14 dagar, men vad ska jag lämna de har ju redan allt.

Min arbetsförmåga bedöms som varande nedsatt både i förhållande till den vård mina barn kräver, men också i förhållande till min egen sjukdom. Jag har nu kämpat mig upp till 50% lönearbete på väldigt kort tid, men så säger FK plötsligt att 25% sjuk er du, det tänker vi bevilja, resten får du söka tjänstledigt för ifrån din anställning för att ta hand om dina barn. Men jag tar inte hand om mina barn under den tiden, alltså återstående 25%, då återhämtar jag mig för att orka arbeta nästa dag helt enligt planen.

Jag undrar hur FK tänker? Vad vill de med de olika beslut, som deras handläggare ger ut till personer, som jobbar som en tok på att bli friskare? Jag vet vad min återhämtningstid kommer att gå till: att överklaga beslutet, när det väl kommer.

3 kommentarer:

Ruta Ett sa...

Trött man blir på FK!!! Varför skicka ett sånt brev, som du inte kan göra nåt åt ändå? Fast du skulle skicka in en kopia av ditt inlägg. Där står precis hur det är. Det kan ju inte bli värre.
Ha en skön helg
kram

Lavendel sa...

Ja, det er en dum situation. Jeg ville ønske, din situation snart blev ordentligt afklaret, for det er et vældigt pres at vente....
stort kram

Rosenvante sa...

Jag har också tröttnat på FK. Fast jag har ju inte nått sånt jobbigt som du, utan bara att jag betalar underhåll för Claudia, vilket jag aldrig bestridit eller försökt backa ur. Men de skickar brev på brev om hur de räknat ut vad jag ska betala och varför jag ska betala den summan. Tycker ju det vore bättre att de lade den tiden på nått vettigare i stället. Fler och fler blir de och mindre och mindre med tid finns det bara, för mycket byråkrati helt enkelt, sunt funuft får inte finnas idag, man blir bara trött och arg när man läser hur folk blir behandlade nu för tiden. Hoppas det ordnar sig för dig.