måndag 8 juni 2009

Fylligt eller inte,..det är frågan!

I bland blir det inte riktigt, som man hade tänkt sig. Här var det meningen, att kaprifolen skulle klättra uppåt, kanske också den perenna luktärten, men icke..... Luktärten (i tornet) verkar bli helt inbäddad i kaprifolen, som mer breder ut sig på bredden än på längden. Kirskålen (!) fyller på nere och lavendel till vänster. Och på båda sidor om denna konstiga plantering är det ganska så bart, i alla fall inte alls så frodigt som här. Men grönt är det!

11 kommentarer:

Unknown sa...

Men det dejlige ved at have en have , er blandt andet, at du får en chance til :-) Du kan flytte rundt og lave om :-)

Madame sa...

Jeg har også flere kaprifolier, der nærmest er krybende vækster - men det er egentlig smukt :-) Og som Miri siger, kan vi flytte rundt og lave om, vi behøver aldrig at kede os :O)

chaos sa...

Hejsan! Det känns som det var länge sedan! Vad sägs om at kanske sticka tillsammans på lördag när det är knit in public? Kramis

Unknown sa...

Tårtan är så god gör den i sommar!
Den är kall och kan göras kvällen innan, perfekt om man ska ha många gäster;o)

Rosenvante sa...

Oj, förstår att du haft att stå i idag. Kul med så mycket nytt och din trädgård är så välskött och fin.

Strikkeheksen sa...

Åh ja, der er ikke meget tilbage i min have, der ser ud som jeg havde planlagt :-) Men noget er faktisk blevet så meget bedre ;-)

Susilull sa...

Jag gillar när det är lite djungel i rabatten, det får inte bli för strikt. Visserligen har jag nu två strikta "stenrabatter" på min framsida, men i mina andra rabatter får det vara lite mer vilt. Jag har en Rosenvial som jag låter slingra sig fritt på bredden och blanda sig med andra växter, lite kul.

Så härligt att se och läsa om din trädgård, förstår att du trivs där. Och det är verkligen en lisa för själen att få gå och plocka i sin trädgård!

Wicke sa...

Ja, det är svårt att planera, för växterna gör precis som de själva vill och bryr sig inte alls om hur vi har tänkt det..

Pia sa...

Underbart vackert, växterna måste ju få välja lite själva också och inte bli tuktade allt för mycket.

Efwa - Medea sa...

Kaprifoler är vackra och doftar ljuvligt. Kanske blir det en sådan hemma på vår gård sen också. När jag åker ner igen ska jag vara där länge och vågar plantera lite mer eftersom jag kan ta hand om det.

Hannele sa...

Kaprifol får man hjälpa till och binda lite, annars blir den marktäckare..